[Hildemor]
Elsker forumet
ORIGINAL: skyberta
Jeg har vært lærer i mange år, og hatt en del elever med ADHD, og de er like forskjellige som de uten. TV, tv-spill og data pleier å være noe de kan konsentrere seg om, for der skjer det jo noe hele tiden. Masse impulser rett i fleisen. Det er vanlig at de med ADHD mangler impulskontroll, popper ut med svar, sier ting rett ut osv. En indre uro de ikke kan styre, korte sekvenser med konsentrasjon. Ofte begynner de å gjespe når det blir krevd mye av dem, litt som en pause, litt som ekstra oksygen for å henge med.
Hvis diagnosen blir stilt tidlig kan en jo spare barnet for mye ekstra påkjenninger ved at bhge og skole kan tilrettelegge på riktig måte. Husk at dette ikke er en sykdom, men en tilstand, og med riktig hjelp vil barna med ADHD klare seg like bra som barn som ikke har ADHD.
Ja,jeg vet det..men syns alikevel det er litt skummelt[&:]sikkert fordi jeg vet så lite om det bare[:)] Symptomene du nevner har jo ikke minsten min...men hun er jo bare 2 år og ennå...det går mest på at hun rett og slett ikke kan sitte i ro[:)] Eneste plassen hun sitter lenge er på do[:D] Da må jeg mase for å få henne av, det er jo sååå gøy[:D][;)]