Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.

Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Vår sønn begynte med briller i den alderen, og det var aldri noe problem.~D@isigeD@ier~ skrev:
Han skjønte med en gang at han så bedre med brillene på : )
Vil anbefale lette fleksible briller. Innfatningen veier omtrent ingenting, og stengene kan tøyes uten å knekke. Husker bare ikke hva de heter, men en optiker vet nok hva jeg mener ;)
Disse brillene blir heller ikke markerte i ansiktet pga. veldig tynne stenger.
Tror det er et svenskt navn på L... :S
Takk for gode svar :)nussnøff skrev:
Han hadde 4,5 på det ene og 5,5 på det andre, og der skjeler han også. Vi fikk med et skjema som skulle sendes til Nav med kvitteringer så jeg regner med de blir dekket. Nå blir det brille shopping i morgen.
Håper bare at han skjønner at det er bra for han, og at han vil ha de på seg. Får helt vondt inni meg med tanke på at han kan ha gått sånn lenge uten av vi har merket noe til det. Hadde det ikke vært for at han begynte å skjele så hadde vi sikkert ikke oppdaget det på lenge enda.
Ranveig R skrev:
Vår sønn begynte med briller i den alderen, og det var aldri noe problem.~D@isigeD@ier~ skrev:
Han skjønte med en gang at han så bedre med brillene på : )
Vil anbefale lette fleksible briller. Innfatningen veier omtrent ingenting, og stengene kan tøyes uten å knekke. Husker bare ikke hva de heter, men en optiker vet nok hva jeg mener ;)
Disse brillene blir heller ikke markerte i ansiktet pga. veldig tynne stenger.
Tror det er et svenskt navn på L... :S
Her er det ulike erfaringar... Guten vår har hatt sånne briller no det siste året (frå drøyt fem til drøyt seks år). Ja, dei er bevegelige og nei, dei knekker ikkje. Men det har vi heller aldri opplevd at "vanlege" briller gjer. Desse blir rett og slett for lite hold i for vår gut (sjølv om han er eit veldig roleg vesen, lite herjing og baluba), vi har i periodar vore inne hos Brilleland annankvar veke for å få dei bøyd på plass. Dei blir bøyd utover av ingenting nesten, så dei blir alt for lause og sklir ned.
Fekk til og med beskjed hos Brilleland (riktig nok frå ei ung jente som var helgehjelp) at eg måtte jo skjøne at brillene vart bøyd viss guten tok dei av seg med ei hand (og dermed trakk dei litt "skeivt"). Hrmf! Synest det er litt i underkant av kva ein bør forvente at barnebriller skal tåle. Vi har og vore inne sikkert fem gongar fordi gummidelen av brillstengene har løsna frå "ståltråden" som er inni. Har blitt limt med superlim gong på gong, men det held berre eit par månader. Merket "vårt" er for øvrig Twiins. Trur eg. Eller så fekk vi berre eit brillehus som høyrde til eit anna merke. Innfatninga er litt oppskrapt, så om det har stått noko navn der, så er det i alle fall vekke no.
Guten sjølv er imidlertid ganske fornøgd med "gummibrillene" sine, det er ingen problem med at dei gnager eller kjennest stramme ut nokon plass. Men han blir jo litt plaga av at dei sklir ned heeeile tida.
Vi skal bestille nye briller i morgon, etter å ha holdt ut eit år med desse - no skal heldigvis styrken endrast så då får han dekka nye. Og det blir *ikkje* denne typen igjen. Men ungar er ulike, eg veit om andre som er kjempefornøgd med den type briller.
Her er brillene "in question":
Tweak skrev:
Barnebriller og voksenbriller er laget av samme materialet, og det er nok bare slik at de vil bli skjeve dersom de tas av med bare en hånd hver gang. Metall bøyes... Men det er lett å fikse og tar bare 2 minutter max!
Jeg jobbet i brilleland i mange år og så mange små barn få store øyne da de prøvde brillene sine for første gang. Fantastisk å se! Og de små barna var utrolig flinke til å velge seg briller og prøve de, nesten som små voksne. Gå til optikeren en tid på dagen da det er lite andre folk sånn at dere har en butikkmedarbeider som kan konsentrere seg om dere fullt ut. Det kjedeligste jeg visste var når jeg var alene på ettermiddagen og det sto folk og ventet for å kjøpe småting mens jeg hjalp noen å se på briller, det tar jo litt tid...