Små barn, lek, og flått...

Nordlys2018

Forumet er livet
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
Hvordan gjør dere småbarnsforeldre det med flåtten? Jeg har indre bilder av en baby som krabber i hagen, eller småbarn som stabber rundt i hagen vår. Men flåtten - er den et reellt problem? Har et veldig anstrengt forhold til flåtten og tror jeg må jobbe med meg selv for ikke å bli overhysterisk med det. Opplever dere som bor i flåttområder noen særlige "problemområder"? Er det mye flått i en vanlig hage? Får dere ofte flått på barna deres? (greit, her merker jeg det antakeligvis kan være de som ikke vil si noe, det er greit :p ).

Du kjøper flåttfjerner.
Screenshot_20190406_115809_com.android.chrome.jpgvi kjøpte denne vel egentlig til hunden men har brukt den på særlig mellomste som hadde flere flått i fjor. Bittesmå flått hadde hun.

Det er ikke mye flått i alle hager. Men hos oss går det hjort og de spiser blomster og legger igjen flått. Også er mellomste 8 år og løper rundt i skog og mark.

Man tar en sjekk av ungene hver kveld rett og slett. Det går helt fint.

Eldste hadde en flått krabbende på seg i fjor, den bare børstet jeg av og passet på å sjekke hver kveld :) da var vi på ferie, hjemme er det lite flått i hagen, så her er vi ikke så oppmerksomme på det. Sjekker etter skogsturer.

Min erfaring er at det heller er de større barna som leker inne i busker og trær som får flått. Mine er 12 og 3,5 år og det har blitt plukket 3-4 flåtter selv om vi oppholder oss mye på plasser som det er masse flått.

Lite flått her. Men finni det i håret til eldste på ferie. Ene stedet vi spiste i dyreparken var full av flått så gikk derfra( var ett sted man kunne spise medbrakt mat).

Back
Topp