Små barn i gamle biler

Apeloffen

Forumet er livet
Ja, hva synes dere om det? Selv har jeg en 86 modell, men den får ikke Elias være med i.. Har skjedd en gang, men da hadde vi familiebilen på verksted.

Mulig jeg overreagerer,men bilene har jo utviklet seg endel siden 1986 da. Og jeg tenker faktisk mine tanker når jeg ser små unger i eldgamle og kanskje dårlige biler.. og da spess om jeg ser setet står  i forsetet...

ORIGINAL: Mamman til Emil

Njææ.. Vi har 94-modell. Gammelt det og, men har ikke råd til noe annet gitt.
Jeg synes den er trygg ihvertfall! Volvo 850 stasjonsvogn.

Hadde vært mer redd hadde jeg kjørt ei lita rotte som f.eks Fiat Uno. DE er farlige i en kræsj de! Blir jo ingenting igjen av bilen[&:]

familiebilen vår er en 97modell..ser ikke på det som gammelt. Stor forskjell på 97modellen og 86modellen min[;)]

hehe,kanskje dette blir kveldens tråd?
Vi hadde bare gamle biler før vi fikk snuppa, vi hadde INGEN planer om å ha henne i en sånn gammel bil så vi kjøpte en nyere før hun ble født.

Tja hvis du mener pga de tåler lite i en eventuelt kræsj, så er det mange NYE biler som kan være værre enn eldre biler. Finnes mange robuste gamle biler[;)] Små biler uansett alder er [&:]

Men tenker du i forhold til seler og sånn så er vel kanskje selene hakket bedre nå ja[;)]

tror  nok de er en grunn til at noen må kjøre i eldre modeller, økonomi feks.
så ser ikke på de som ille.
tenk før i tiden da, når de kjørte i de bilene, hadde nok ikkeno barne sete til  barna heller da..
såå tror nok vi kan bli litt overbeskyttende til tiden
seff vil vi barna best.. men alt med måte..

vi bytta ut den gamle mazdan med en 99-mod volvo[:)]
var sikkert ikke nødvenig, men kjedelig å kjøre rundt å være usikker på om bilen er "bra nok"

Tror nok nyere biler er sikrest ja. Vi kjører en 06 mod, men må kjøpe ny no, da det ikke går 3 barneseter i bilen[:(]

ORIGINAL: *LiseT*

ORIGINAL: peggy

tenk før i tiden da, når de kjørte i de bilene, hadde nok ikkeno barne sete til  barna heller da..

Det er ikke noe som heter overbeskyttende når det gjelder bilsikring. Da kan det faktisk gjelde liv og død.
Dette har vi vel diskutert før eller?

ikke de jeg sa i de  hele tatt, men at IKKE alle har råd til å kjøpe en 2008 mod bil...
seff vil vi barna best, men er de bedre at foreldrene sliter med å bet gjeld på en splitter ny bil, og har huslån osv i tillegg??
sku gjerne ønske at jg var millinonær men den gang ei nav sliter her såå de holder, hadde IKKE hatt sjangs til å kjøpe ny bil..

ORIGINAL: Karla

Det er ikke noe som heter overbeskyttende når det gjelder bilsikring. Da kan det faktisk gjelde liv og død.

noen sa til meg at det var å sy puter under arma på ungene når en har di bakovervendte[;)][8D]

Det var jo årest kommentar! [8D]

du har et poeng ja, ikke alle har råd til biler i flere hundretusnerklassen. Og ny bil er ikke ensbetydet med sikker bil...
ORIGINAL: Karla

ikke de jeg sa i de  hele tatt, men at IKKE alle har råd til å kjøpe en 2008 mod bil...
seff vil vi barna best, men er de bedre at foreldrene sliter med å bet gjeld på en splitter ny bil, og har huslån osv i tillegg??
sku gjerne ønske at jg var millinonær men den gang ei nav sliter her såå de holder, hadde IKKE hatt sjangs til å kjøpe ny bil..

du har et poeng ja, ikke alle har råd til biler i flere hundretusnerklassen. Og ny bil er ikke ensbetydet med sikker bil...

det viktigste når det gjelder sikkerhet er nok at man kjører forsiktig og at man har ett bra bilsete til barnet og at det er montert riktig

Så lenge bilen er EU godkjent og er trygg å kjøre med er det det samme om den er gammel eller ny!...

Det spiller jo en STOOOOR rolle i en STØRRE kræsj om man kjører en STOR bil, enn en liten KNÆRT!!! Kjører man en liten KNÆRT så spiller det ikke så stor rolle om man sitter bakovervendt eller ikke[8D] 

Størrelsen som teller, ikke alderen[;)][:D]

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

det viktigste når det gjelder sikkerhet er nok at man kjører forsiktig og at man har ett bra bilsete til barnet og at det er montert riktig

Men, det hjelper lite om man kjører forsiktig når det andre som kjører idiot.. Om det skulle skje en ulykke. [;)]

ORIGINAL: MrsPink

Men, det hjelper lite om man kjører forsiktig når det andre som kjører idiot.. Om det skulle skje en ulykke. [;)]

ja det er sant,og fy faen å mange idioter det er på veiene[:@], men da har iallefall jeg gjort det jeg kan gjøre..

ORIGINAL: AB

Så lenge bilen er EU godkjent og er trygg å kjøre med er det det samme om den er gammel eller ny!...

Sign. !!

ORIGINAL: MrsPink

ja det er sant,og fy faen å mange idioter det er på veiene[:@], men da har iallefall jeg gjort det jeg kan gjøre..

Ja, uff, det er alt for mange idioter desverre! Men sånn er det og kommer nok alltid til å være!! Ja, selvfølgelig har du da gjort det du kunne. Helt enig det! [;)]

Back
Topp