Små barn i denne varmen

Musemor med tre søte små

Ko-ko sa gjøken
VIP
Marsmellows-15
Aprilbarna`15
Har en liten en på 3,5 måneder som ikke trives i denne varmen.

Han sutrer ikke, men smiler mindre, er ikke helt god i magen og sover dårlig.

Noen med noen tips jeg kan prøve ut?

Vi sliter selv, sliter også med å få i nok veske! :(
Her ligger babyen kun i bleia, bruker kun helsepledd. (Skal jo kjøle når det er varmt) Har gjennomtrekk i soveromsetasjen før vi legger oss.

Dessverre, her er han SÅ grinete så trenger litt råd selv.
Nå prøver jeg bleie i kveld for han har våknet og vært helt bløt på ryggen de siste to nettene.
På dagen har jeg måtte amme mye mer og da har han vært litt lettere en liten stund.

Vi har ei på fem mnd, hun sliter også i varmen. Sutrer ikke mye, men er slapp og litt fjern. Ammer myyye, for jeg er litt bekymra for væskenivået, hun tisser litt lite. Får litt vann i tillegg nå da, siden hun spiser litt fast føde i tillegg. Hun sover i senga på dagtid istedet for vogna, siden det er varmere ute enn inne. Minst mulig klær :-) Hun sover lett og våkner ofte, så hun er trøtt hele tiden stakkar..

Her er hun ikke så kranglete egentlig, men vi holder oss inne nå som det er så varmt og sterk sol. Har alltid vinduer oppe om natten, og lar henne sove uten dyne, med tynn kort pysj. Kanskje det kan hjelpe å ha et lite babybasseng eller badeblaja klar med vann, så man kan dyppe babyen nedi litt? Evt bare føttene, eller bløte hodet og kroppen med våte fingre. Maybe? ;)

Vi har basseng på terrassen som han bader i når det trengs. Ellers drikkes det mye vann og det brukes minimalt med klær ;)

Mye vann, kos i skyggen og bading som avkjøling viss nødvendig:)

Jeg bada mi i kjølig vann på kvelden før leggetid. Altså ikke 35-37 men type 30-32. Det hjalp. Plaskebasseng med kjørlig vann ila dagen. På stranda bada hun ofte og var det kaldt vann så puttet jeg bena nedi, hjalp godt.

Janus sine ull/silke klær var kjempegode her.

Sånn sett er det greit å bo her oppe i nord. Idag var det 6 grader. Var ute og trilla i stad, da hadde hun strømpebukse, bukse, body og ullgenser oppi vognposen.

Sånn sett er det greit å bo her oppe i nord. Idag var det 6 grader. Var ute og trilla i stad, da hadde hun strømpebukse, bukse, body og ullgenser oppi vognposen.

Godt du ser det positive i det :P

Vært grått her i dag da og hadde lue på når ho sov ute i dag, lenge siden ;)

Godt du ser det positive i det :P

Vært grått her i dag da og hadde lue på når ho sov ute i dag, lenge siden ;)
Ja lue hadde hun selvsagt også. Har ikke hatt henne ute uten lue enda ( snart 7mnd).
4 og 6 åringen bruker forsåvidt og lue enda.

Back
Topp