slynge, mei tai, sjal...

sigridf47

Betatt av forumet
Noen som bruker noe av dette på barna sine ??

Har sååååå lyst å kjøpe meg et fint bæretøy til å bære snuppen i , men er jo et hav av muligheter! Noen med erfaring ? har en babybjørn bæresele, me kiropraktoren min sa at jeg helst ikke skulle bruke den for mye pga av at bekkenet til babyen blir " liggende feil... " Beina henger rett ned i den og det er visst nok ikke bra ! hm...

Har hørt det om BabyBjørn ja, dessverre [X(]
www.tettinntil.no og www.lotusbarn.no har mye fin informasjon.
Har akkurat kjøpt meg lommeslynge selv, og er sånn passe fornøyd. Det tar bare litt tid før vi venner oss til det begge to tror jeg. Var ufattelig deilig å kunne sitte her og jobbe foran pcn med lillegutt sovende på brystet da! Så bare vi får teken på det, blir det nok gull her. Lommeslynge fungerer på samme måte som ringslynge så vidt jeg vet, bare det at du kan regulere ringslyngen mye mer ettersom det egentlig bare er en langt tøystykke. Lommeslyngen er jo ferdig sydd sånn.

Har sett de ja !!! Er såååå mye fint !! har også sett på eye-2-eye.net !!! Kanskje jeg skal prøve meg på en slik slynge da ?!!!! De ser hvertfall veldig gode og behagelige ut både for meg og minin !!

Har god erfaring med mei tai fra forrigemann, den kommer jeg til å bruke etterhvert. Ellers lurer jeg på å få tak i et sjal og til å bære han i nå når han er så liten

jeg sydde meg en mai tai selv, og prøvde den med tantungen min på nesten 1 år i den..
Kjempe deilig å bære han i! Selv om jeg var høygravid å hadde bekkenløsning!!![:D]

Så gleder meg masse til snuppa blir stor nok til å bæres i den!! Har og lånt et elastisk sjal av storesøster som jeg skal ta i bruk. Hun hadde knall god erfaring med det!

Er kjempe bra for barn som er urolige, og krever mye kropskontakt å bli båret rundt i sjal ol.!!

Jeg skal kjøpe meg et eller annent å bære han i iallefall,og lurer på om det blir en mei tai,har hørt mye bra om de....
Trenger det virkelig,så jeg kan fp tilbake venstre armen min[:D]

http://lotusbarn.no/butikk/index.php?main_page=index&cPath=126_258 denne tror jeg at d blir !!!!
Men egentlig har jeg lyst på en fra eye-2-eye.net , men de er visst vanskelige å få tak i og de koster jo en del !!

Har også sydd en selv, men prøvde en på cc gjøvik her, og den var hundre ganger mer stødig og bedre en det jeg klarte å skape med en symaskin hvertfall !!

Men tenker at kanskje et vevd sjal er det beste når de er så små!?

Prøvde å sy meg en mei tai jeg også, men den ble aldri ferdig, fikk ikke dreisen på selene...
Men har en ringslynge, den skal jeg lære meg å bruke, tror den er fin til sånne små :)
Ellers ønsker jeg meg veldig en Manduca bæresele, den er utrolig praktisk og veldig god å bære i.

Forresten salg på Manduca bæresele og diverse annet på Syv sjal http://www.syvsjal.no/

Jeg brukte maduca bære sele på storesøster! Er kjempe fornøyd med den! Brukte først baby bjørn,men den fikk jeg vondt i skuldre og rygg av!! Maduca, ikke en eneste plage!! :)

Jeg bruker mei-tai. Har den på akkurat nå faktisk[;)] Da jeg fødte i 2006 begynte man akkurat å bli obs på at BB ikke var bra for strekk i hoftene. Det var også da det ble "hipt" med asiatiske bæreanretninger. Når man henger på BV, vet man jo alt om siste babymote[;)] Kjøpte en meitai da jenten vår var 7 mnd. Brukte den ikke så mye til henne, for fikk ikke til å knytte den skikkelig. Men, bruker den veldig mye nå! Flere ganger om dagen... Inne på tettinntil.no ligger det en bruksanvisning for å knytte meitaien også, og den er veldig god synes jeg.

Ligger forresten en oversikt av hvilken bæreanretninger som finnes også.... Se her: http://tettinntil.creocommunico.com/pages/valg.php

Hjelp.... enda en side å sikle på !!! hehe !!! Tusen takk for nyttig link !!!! Tenker også at det er litt vanskelig m den knytinga, men den ene jeg har sett på er m klips og mer lik konseptet m BB, bare at hoftene henger mer fra hverandre !!

Back
Topp