sluttet med p-piller for ca 7 dager siden

Killingene

Glad i forumet
For omtrent 7 dager siden sluttet jeg med p-piller,
og visste at jeg skulle ha eggløsning ett sted mellom fredag-søndag.
Vi prøvde og håpet på det beste...
Men i går kveld kom det brunaktig utflod, og idag dukket mensen opp.
Skjønner ingen ting, den skulle jo ikke komme på ett par uker enda.
Men kan jo hende denne blødningen kom pga jeg sluttet med p-pillene og at sykulsen min da ble litt rar..
Huff - er så kjipt!
Vet jo at sjansen på å bli gravid i 1pp er veldig liten, men man øyner jo alltid ett litet håp da!

Men tror dere jeg får vanlig mensen om ett par uker, eller vil jeg da ha eggløsning om 14 dager?

Vet ikke ang. EL og slikt, men det er vel vnlig at TR kommer når man slutter på pilla? Var i alle fall slik for meg. Slik kunne jeg til og med "styre" syklusen for når det passe å ha mensen osv... For jeg visste at dersom jeg slutta med pilla tok det bare noen dager før mensen kom og etter det innretta kroppen seg til den syklussen.. Litt rotete forklart kanskje... Men tror i alle fall det er vanlig at TR kommer rett etterpå, og i mitt tilfelle flytta EL seg tilsvarende..
Lykke til i alle fall[:)]

Eg fekk og TR rett etter eg slutta på pillen, trodde nok at det var dette som var normalt...... [8|] Eg slutta i hvertfall i september, siden det har eg ikkje hatt TR på besøk, 2 måneder siden nå på fredag, men eg rekner med at hun komme før jul en gang i hvertfall...... ganske irriterende å ikkje ha kontroll lenger[&:]
Me får nok bare vera tålmodige [;)] Lykke til med prøvinga uansett [;)]

jeg slutta på pillen 5 sep, fikk så mensen to dager etterpå. fikk så mensen igjen 17okt og så i begynnelsen av november igjen.
syklusene er nok litt tullete etter p-pilleslutt. har ikke blitt gravid enda men håper november er måneden for å få en liten spire =))
du kan jo kjøpe ELtester på apoteket..så finner du litt mer utav det. jeg har ikke testa positvt på ELtestene enda...men har ikke tatt hver dag heller da. men gjør det denne mnd=) vil ha baby =))

Den blødningen du har fått nå er ikke ordentlig mensen, men pilleblødning. Kommer ca 3-5 dager etter du har tatt den siste pilla. Det er neste mens som er ordentlig.. Når du har EL er nesten håpløst å vite uten å ta eggløsningstester, iallefall før du kommer igang ordentlig med syklusen. Noe som kan ta alt fra 1 mnd til 1 år.. Lykke til

Takker for alle svar.
Jeg får bare prøve å være tålmodig, å finne ut av syklusen min.
Å håpe det ikke tar så ALT for lang tid før vi får ett lite nurk.

viss du sluttet midt i et brett er det helt naturlig at mensen kommer... desverre.... det var sånn hver gang jeg hadde glemt pillen i mere en fire dager... da kom mensen...

Når man slutter med pilla, skal mensen komme som "vanlig" 2-3 dager etterpå.....men det er syklusen etter det som kan være ustabil.....den skjønner ingenting, fordi det ikke kommer noen hormoner.....selv så hadde jeg rare sykluser i flere mnd etter slutt.... Første syklus varte i 50 dager.....
Lykke til med prøvingen ....

Her er det veldig opp til hver enkelt ja...

Noen får mensen som normalt etter første pillemens, og andre venter leeeenge. Har hatt to sykuser etter pilleslutt i august. Den første varte i 40 dager, og nå er jeg på dag 41 og venter fortsatt!

Ønsker deg lykke til!

M

men alle dere som har SÅ lange sykluser, gikk dere veldig lenge på p-piller?
jeg har gått på det i 1 1/2år.
Vet ikke om det har noe å si da, en hormonforstyrrelse er kanskje en hormonforstyrrelse uansett!

heisann [;)]
Jeg sluttet på pillene for 7 uker siden, hadde da gått på de litt over 1 år. Fikk pillemensen 5 dager etter, og denne helga har jeg x antall positive grav.tester... så hold deg i senga du, er ikke godt å vite når eggene slippes [8D]

Lykke til [:D]

Sikkert litt tåpelig svar;men en kan jo ha sex hverdag så må det jo nesten klaffe?[:D] Det gjør meg og typen min hvertfall!! Sex flere ganger for dagen,hver dag[:D] Lykke til

Ganske merkelig at noen blir gravid med en gang de slutter på pillen mens andre kan vente flere år [8|]

Uansett; lykke til alle sammen, vi klarer det nok til slutt[:D]

håper jeg er like heldig som deg Petrula!
Får bare holde oss i senga og kose oss masse.
[:D]

Ettersom legen har sagt, for man uregelmessig blødning når man bruker P-piller el. p-plaster, likeså de første mnd, etter man har sluttet med de... OBS! Det er ikke menstrasjon men fake blødninger som kroppen lager selv... Altså syntetiske blødninger som kroppen faker selv.. Jeg tror man må nok vente 1 til noen mnd, max 2-3 før kroppen vender tilbake sin normal syklus.. Og da får man eggeløsning...

Det er hva jeg har skjønt....

Back
Topp