Slutten av uken.. og begynnelsen av neste

Actrine

Forumet er livet
Jeg sitter og planlegger ukesmenyen. Og må innrømme at jeg er temmelig lei av spagetti som er Solveig sin favoritt!

Va er det beste dere vet?? Noe som er lett?
 
Det beste Johanna vet er laksewok. Da tar jeg laksefileter og steker i smør og olje i en stekepanne (deler dem i tre-fire biter først), samtidig freser jeg en pakke med wok-grønnsaker i en annen panne. Koker noen pakker med nudler, så rett før servering blander jeg fisken med grønnsakene, har litt soyasaus over og voila - stor suksess (August liker også dette godt)

Her er det nytt-på-nytt-reprise - fordi jeg er redd for å gå glipp av House som er stor favoritt! Har hatt en super dag med tur i skogen, vaffelsteking, besøk, deilig middag, August har vunnet en Rubens-barn-dokke fra Vidunderbarn, og nå er det fotballkamp så jeg har tv'n for meg selv. Sitter og koser meg med å lage overraskelsesbrev til et par venninner, med litt te for kalde høstdager, og så har jeg tenkt å ta kvelden forholdsvis tidlig i dag så jeg er opplagt til en ny arbeidsuke
 
Her har vi wok ei gang i uka iallefall. Da bruker jeg gulrot, sukkererter, løk, paprika, minimais, vannkastanje, brokkoli, kinakål, kylling og strimlet svinekjøtt.
Så deler jeg av en del som jeg blander sursøtsaus i. Den delen er min
Mannen bruker søt chillisaus på og Linnea vil ikke ha noe på. Og så har vi ris til. Kunne spist det 3 ganger i uka jeg  Det er og kjempegodt med laks i!

Ellers denne uka skal vi ha pytt-i-panne med karbonader og stekt egg til, spaghetti og kjøttdeig, Big One (mannen, når jeg er på jobb) og på tirsdag regner jeg med de spiser hos mamma....

Andre tips er: pannekaker, grøt, pitapizza, taco, kylling og ovnstekte poteter, fiskeboller i hvit saus, fiskegrateng, fiskepinner.......fisk i alle varianter! Kylling eller strimla svin i pita, quesedilla...... Kunne sagt masse mer, men ikke alt er like lettvindt


Høres ut som du har hatt en strålende dag, Lenemor.
Vi har vært i 1- årsdag til Pelle, minste nevøen her hos oss. Kjempekoselig, med hele den gale familien + + samlet under et tak
Ellers så tror jeg jeg skal ta en tur ned i kjelleren på hobbyrommet før jeg legger meg.....
Men må ikke bli så veldig seint. Skal til bestefar med mamma imårra før jeg skal på jobb på kvelden.

Ha ei fin natt alle sammen
 
her skal vi ha kyllingwok i dag.. og i morgen er det spaghetti :P ellers er jentene meget glad i fiskeburgere, fish and chips, pai (det kan jo lages dagen før) lasagne (kan jo også lages til dagen før) grønnsaksuppe (kan lages til dagen før) med pølser i...
 
Wok er tingen forstår jeg!! Tusen takk for middagstips!
 
Back
Topp