Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Det var lurtLegen og pappa (som er pensjonert lege) sa at jeg likegodt kunne ta omega3 multi tabletter da de inneholder nesten det samme som gravid tablettene. Ja det er mindre folat men man får i seg en del via kosthold også. Mye billigere. Kjøpte to for en på apoteket i går. 210,- for 90 dager istedenfor 269,- for 30 dager.
Takk for svar!På Nycoplus sine gravid-vitaminer står det at omega3-kapslene er renset for miljøgifter, vet du om det gjelder de du nevner her også? Greit med et billigere alternativ [emoji5]Legen og pappa (som er pensjonert lege) sa at jeg likegodt kunne ta omega3 multi tabletter da de inneholder nesten det samme som gravid tablettene. Ja det er mindre folat men man får i seg en del via kosthold også. Mye billigere. Kjøpte to for en på apoteket i går. 210,- for 90 dager istedenfor 269,- for 30 dager.
Nye retningslinjer på det i år? Så rart for tidligere så man en sammenheng mellom for stort inntak av folat og brystkreft så man anbefalte å ikke ta så høye doser utover i svangerskapet.Legen min sa at de nye retningslinjene tilsa at man skulle ta folat hele svangerskapet [emoji4] Siden det er vannløselig tisser man ut overskuddet [emoji4][emoji106]
Det er folat i multivitamin. 100% av anbefalt døgndose men bare halvparten av det som er i gravidtablettene. Har mer behov for folat i første trimester.Legen min sa at de nye retningslinjene tilsa at man skulle ta folat hele svangerskapet [emoji4] Siden det er vannløselig tisser man ut overskuddet [emoji4][emoji106]
Jeg fikk faktisk samme beskjed for to år siden, når jeg gikk med kommende storebror. Jm støttet også oppunder det. Så rart at jeg fikk en slik beskjed når det er funnet sammenheng mellom store doser folat og brystkreftNye retningslinjer på det i år? Så rart for tidligere så man en sammenheng mellom for stort inntak av folat og brystkreft så man anbefalte å ikke ta så høye doser utover i svangerskapet.
Okei [emoji4] Ja, er jo mest "kritisk" i første trimesteret. Hvis det er funnet sammenheng mellom store doser folat og brystkreft, som nevnt over her, tror jeg personlig at jeg kutter ut folaten helt denne gangen [emoji4][emoji106] Er uansett dårlig på å ta slike vitaminer så da blir det bare en ting mindre å huske på i gravidtåka [emoji1][emoji108]Det er folat i multivitamin. 100% av anbefalt døgndose men bare halvparten av det som er i gravidtablettene. Har mer behov for folat i første trimester.
Ja jeg kjøpte to sånn gravidpakker som holdt ut første trimester da jeg var usikker men nå tar jeg bare omega3 multi. Litt mindre tabletter hver kveld [emoji23][emoji85]Okei [emoji4] Ja, er jo mest "kritisk" i første trimesteret. Hvis det er funnet sammenheng mellom store doser folat og brystkreft, som nevnt over her, tror jeg personlig at jeg kutter ut folaten helt denne gangen [emoji4][emoji106] Er uansett dårlig på å ta slike vitaminer så da blir det bare en ting mindre å huske på i gravidtåka [emoji1][emoji108]