Slutte på Crione..

Gardinstanga

Gift med forumet
Høsthjerter 2017
Junilykke 2020 ♡
Hei damer :)

Etter to tidlige spontanaborter på rappen i uke 5-6 fikk jeg lov til å prøve crione og abyl ved neste svangerskap selv om prøvene ikke viste noe behov for det.

Når jeg snakker med legene om hvor lenge jeg skal gå på crione får jeg ikke noe klart svar, fordi fastlegen viste ikke engang hva crione er og gynokologen mente at det er bare noe man får ved ivf forsøk og at jeg derfor egentlig kunne ha sluttet når som helst.

Etter å ha mistet 2 ganger på rad er jeg overnervøs for at det skal skje igjen, jeg får god oppfølging på sykehuset, men ingen gode, begrunnede svar ang crionen.

Jeg trappet ned til annenhver dag den siste uken og var tom for crione forrige fredag og tok da min siste dose.
På fredag var jeg 12+0, har ikke tatt noe i helgen.

Dette er veldig skummelt føler jeg.

Noen som har noen tanker eller erfaringer om det er ok å slutte i 12+0?

Hvor lenge tar de det med ivf-behandling? Mener å ha lest noen som sa de slutta i uke 12? Men sikkert mange som vet bedre enn meg om dette!

Jeg har ingen aning men kanskje du kan spørre på tråden som heter ivf-spirene som er litt lenger ned i oktober 2017? [emoji4]

Jeg har tidligere hatt 7 prøverørsforsøk, og da alltid brukt crinone. Sluttet i uke 12 med graviditeten som endte med barn og sluttet i uke 10 med SA.

Ville brukt det ut uke 12.

Sniker fra November :) Jeg har også fått crinone grunnet et par spontanaborter. Gynekologen på volvat sa jeg skulle bruke det en gang om dagen ut uke 12. Det er jo i utgangspunktet tilførsel av progresteron som kroppen trenger til morkaken tar over (i ca uke 10?) i tilfelle kroppen ikke klarer å produsere nok selv, sånn som jeg har forstått. :)

Takk for svar :) Nå er jeg stressa her :nailbiting:

Jeg har jo ikke tatt crione siden fredag morgen, virkningen skal være i 3 dager før virkningen er ute av kroppen.

Dvs at i morgen så er crionen ute av min kropp, er det ikke da dumt å igjen tilsette mer hormoner? Det vil jo da bli veldig svigninger.

Off...jeg er så belymret. Hvis crionen virket i 3 døgn så vil det si at min kropp fikk hormoner frem til 12+ 3

Last edited:
Takk for svar :) Nå er jeg stressa her :nailbiting:

Jeg har jo ikke tatt crione siden fredag morgen, virkningen skal være i 3 dager før virkningen er ute av kroppen.

Dvs at i morgen så er crionen ute av min kropp, er det ikke da dumt å igjen tilsette mer hormoner? Det vil jo da bli veldig svigninger.

Off...jeg er så belymret. Hvis crionen virket i 3 døgn så vil det si at min kropp fikk hormoner frem til 12+ 3

Men fikk du ikke resept på crinonen så lenge de mente du trengte å bruke den? Det er nok ingen fare :)

Jeg får Crinone fordi jeg har mistet flere ganger. Denne gangen har jeg brukt Crinone ut uke 12.
Sist tror jeg bare at jeg brukte det ut uke 10.
Når du har brukt det fram til halvveis ut i uke 12, så er du uansett der at morkaka har overtatt produksjonen av progesteron. Så fra nå av må vi bare stole på at den gjør jobben sin ;)

Jeg får Crinone fordi jeg har mistet flere ganger. Denne gangen har jeg brukt Crinone ut uke 12.
Sist tror jeg bare at jeg brukte det ut uke 10.
Når du har brukt det fram til 11 fullgåtte uker, så er du uansett der at morkaka har overtatt produksjonen av progesteron. Så fra nå av må vi bare stole på at den gjør jobben sin ;)

Godt å høre :) håper du har rett :)

Jeg brukte det til uke 12. Sluttet tvert, uten nedtrapping i samråd med min gynekolog. Er i dag 32 uker på vei.

Back
Topp