Slutte på albyl-e

Tigerlilje

Forumet er livet
Himmelbarn
Aprillykke 2017
Oktoberlykke2020❤
Dere som har tatt det i svangerskapet, når sluttet dere? Er i uke 36 nå og så nervøs for å stoppe, selv om jeg har fått beskjed om det.. Har fått resepten pga habituell abort, så har ingen medisinsk grunn til å ta det. Noen som vil dele erfaringene sine med meg? :)

Har ingen erfaring med det under graviditet selv.
Albyl-e er blodfortynnende, så jeg regner med du har fått beskjed om å slutte for å minske risikoen for store blødninger under fødselen. Samtidig kan det å gå gå blodfortynnende påvirke om du kan motta epidural, og ved behov for ks kan du risikere å måtte bli satt i narkose.

Ville tatt en samtale med jordmor og/eller lege om dine bekymringer slik at du får gode råd som er til det beste for deg og barnet :) og lykke til med den kommende fødselen!

Jeg er i uke 38 og går fortsatt på albyl-e.. på tirsdag var jeg på kontroll på Ullevål og spurte om jeg skulle slutte, men fikk beskjed fra overlegen der om å gå på de til fødsel.
Så rart at det praktiseres så ulikt!

Jeg fikk beskjed om å slutte senest uke 34, så tydeligvis ulik praksis på det... Gikk også på de pga habituell abort. Alt gikk veldig bra selv om jeg ikke gikk på de siste ukene, kom ut en helt frisk og gjennomsnittlig stor baby til termin uten noen komplikasjoner :)

Jeg er i uke 38 og går fortsatt på albyl-e.. på tirsdag var jeg på kontroll på Ullevål og spurte om jeg skulle slutte, men fikk beskjed fra overlegen der om å gå på de til fødsel.
Så rart at det praktiseres så ulikt!
Ja, det var rart! Har du noen medisinsk grunn til å ta det? Legen sa til meg at det ikke har noe for seg å ta det så sent i svangerskapet, men jeg er nervøs for det om :confused:

Jeg fikk beskjed om å slutte senest uke 34, så tydeligvis ulik praksis på det... Gikk også på de pga habituell abort. Alt gikk veldig bra selv om jeg ikke gikk på de siste ukene, kom ut en helt frisk og gjennomsnittlig stor baby til termin uten noen komplikasjoner :)
Så godt at alt gikk bra! Jeg er nok kanskje en smule hysterisk :wideyed:

Ja, det var rart! Har du noen medisinsk grunn til å ta det? Legen sa til meg at det ikke har noe for seg å ta det så sent i svangerskapet, men jeg er nervøs for det om :confused:

Det skjønner jeg og jeg blir jo litt nervøs selv når vi får så forskjellige synspunkter. Jeg hadde alvorlig svangerskapsforgiftning i første svangerskap som endte i akuttkeisersnitt. For å forhindre/dempe det denne gangen så startet jeg på det i uke 12 alt..

Så godt at alt gikk bra! Jeg er nok kanskje en smule hysterisk :wideyed:

Ja, føltes veldig feil å plutselig stoppe på de. Var på kontroll på sykehuset i uke 22 og fikk beskjed om at jeg kunne slutte hvis jeg ville, men valgte å ta de så lenge jeg kunne.

Jeg fikk aldri beskjed om at jeg måtte slutte å ta de. Riktignok valgte jeg selv, å ikke ta de. Men turte ikke å fortelle legen det, så hun trodde jeg gikk på det frem til fødsel. Fikk albyl-e for å forebygge svangerskapsforgiftning som jeg hadde i forrige svangerskap.

Jeg stoppet med dem i uke 37+ et eller annet. Var så nervøs at jeg nesten ikke klarte. Jeg fødte heldigvis mindre enn en uke senere, hvis ikke hadde det vært fare for at jeg hadde startet på med tablettene igjen. :p Det var bare tull selvsagt, det går helt fint uten, men du er absolutt ikke den eneste som er redd for å slutte.

Jeg tror dette kan variere litt fra hvilket grunnlag en har? Jeg skal ikke si det helt sikkert altså. Men i forbindelse med tidligere svangerskap med alvorlig svangerskapsforgiftning er det jo størst sannsynlighet for ny utvikling mot slutten, og dermed går mange på dette hele veien ut.

Back
Topp