Slutte nattamming

checkitout

Flørter med forumet
Barnet mitt er nå 6 og en halv mnd. Hun spiser litt mat ca kl. 18 og ammer ca kl. 19. Etter det sovner hun oftest innen 19.30. Hun våkner igjen oftest 23 (et par ganger rundt 01) og da ammes hun igjen. Så våkner hun igjen 02.30-03.00 tiden. Prøver å bare gi henne smokk eller litt vann, men det hjelper ikke. Eller det har gått et par ganger, da sover hun kanskje en time til. Når jeg har gitt henne mat i 03 tiden sovner hun kanskje i 10min før hun kan våkne og skravle i en times tid. Så prøver hun å sove, men sover urolig til ca 5-6 tia. Da ammes hun igjen. Så ringer vekkeklokka til samboer 06.30. zzzzzzzz. Da våkner jeg, men hun kan kanskje sove til 07.00- 08.00 tia. Så er det morgen.

Kjenner at det begynner å ta veldig på å ikke få nok søvn. Er vanskelig å sovne, bruker lang tid på å sovne og hører alle lyder.

Tenker derfor at det er lurt for oss begge at jeg snart slutter å amme henne om natta. Men hvordan vet jeg at hun er klar for det?? Og hvordan gjør man det?

Får hun i seg mye fast føde på dagtid da? Gutten vår er 7 mnd og vi har akkurat jobbet med å nattavvenne han noen dager. Han våkner fortsatt kl 03 og får da vann før han sover til ca. kl 06. Men vi har ikke prøvd oss på dette før vi følte han fikk i seg nok mat på dagen til at det var greit å være uten på natta. To fulle grøtporsjoner pluss litt til. Hvis de faktisk er sultne så skal man ikke sulte dem heller... Men vår var da kommet til et stadium hvor det var en vane med den ene ammeøkten. Og så er han tørst da, men ikke sulten :-)

Om nattamming på Ammehjelpen: http://ammehjelpen.no/artikkel/16/Nattamming

Back
Topp