slutte med sutta?

gura

Forelsket i forumet
Hvordan tenker dere å få småtrolla til å slutte med sutta? Gradvis nedtrapping, brått  og brutalt eller hva?
Trenger tips og råd.
Vi holder på å trappe kraftig ned på bruken på dagtid, og bare bruke den til soving også brukes den når vi kjører bil.
Vet liksom ikke helt hvordan vi skal slutte med den. Regner med at det blir allervers ved legging om kvelden når det ikke er noe sutta lengre. Hvordan skal man takle det? synes det er vanskelig. så da spør jeg dere jenter om råd, før jeg hoppe i det en eller annen gang i  løpet av våren.
 
Hun bruker som regel bare tutten ved soving men blir jo litt av og til ellers også.. Har ikke tenkt på at hun skal slutte nå i nærmeste fremtid. Vi tenker å ta det når hun nærmer seg tre år. Så får vi snakket om det og forberedt henne og lage en "deal" som hun er med på eller noe.. Vet ikke helt. Men brå stopp blir det uansett ikke, vil at hun skal kunne forberede seg og jeg føler ikke hun er klar for det enda uansett..
 
Signerer Tananka!!
Her i gården skal smokkene sikkert gis til traktoren eller noe sånt tenker jeg...når han blir rundt tre...og også vi har egentlig bare brukt smokk til soveing og i bil hele veien...
 
Har tenkt at det skal skje gradvis. Slutte med smokk ved dagtid i løpet av sommeren og helt bort i løpet av høsten.
 
Han han sutten enda han. Til soving og på kos på dagen.

Men... Når foreldrene ikke samkjører avvending på dagen, så går det som det går...
Jeg mener på at han ikke skal ha sutt utenom når han sover eller er syk/har vondt for noe. Mens faren syntes dutten tydeligvis er veldig grei å ha dersom han bare klynker litt eller er masete. 
Jupp.. Det er ståa hos oss!!

Men når sutten skal bort for godt så går de, som hør og bør sørlending, i kisten til kaptein sabeltann ;) 
 
bare min eldste har brukt smokk. vente han av når han var 2 1/2 på overnatting hos besteforeldre. jeg la han senere så jeg visste han var veldig trøtt. så sa jeg vi hadde glemt smokken, og at jeg skulle lete å se om jeg fant en ny. han låg og ventet og sovnet. dagen etter når han skulle legges sa jeg at han hadde vert så flink dagen før, og visst han la seg fint uten, skulle han få is dagen etter. 3 dagen spurte han gjenn, men skrøyt over hvor flink han hadde vert. etter det har han ikke brydd seg.=)
 
Her har han kun smokken i senga;)

Har hendt at han har den på lenger tura i bil eller vogn, men det er mest fordi vi håper han skal sovne :)
 
Blir så forbanna når jeg jobber SÅ hardt med å ikke la han ha sutten på dagtid... Så sier faren etter to sekunders sutring fra mini " se hva pappa fant i lomma si!" Så det første mini sier når han kommer hjem fra et eller annet med meg og han ser faren er "pappa finne tutten te deddik!!!" 

håpløst!!!!!!!
 
Han har tuttilutti når han skal sove og på vei til og fra bhg. Evt. hvis han trenger trøst. Ellers bruker han den ikke på dagtid.
 
Det ble brått slutt m smokken da Tobias fikk munn-hånd og fotsykdom. Hadde munnen full av blemmer så va ikke godt å bruke smokk da.
Han har ikke villet ha den i ettertid.
 
Back
Topp