Thea sluttet etter 3 årsdagen sin. Vi også snakket masse om det i forveien, og hn fikk se bilder av seg selv med smokken, og bilder av både seg selv og lillebror med smokk. Det gikk over all forventning, for hun var så utrolig glad i smokken sin. Det var noen netter hun spurte etter den, men det var det. Her om dagen prøvde hun faktisk Liam sin smokk, og så hun ville ha egen smokk. Hun så en i barnehagen på hennes alder, hvis ikke litt eldre, her om dagen med smokk. Kan sikkert være grunnen. Har tenkt at den kunne fått henne til å roe seg og sovne fortere nå og da, så jeg forstår jo godt det der.
En må vel bare være klar for å håndtere avvenningen tenker jeg. Og tenke at dette vil gå bra. Jeg tror lett de ser hva vi tenker og tror, og hvis du ikke mener det vil gå så går det kanskje heller ikke. Vet ikke, men tror litt på det. Vi hadde det sånn at hun bare skulle ha smokken når hun sov, men så kommer alle situasjonene den er god å ha. Når de slår seg og gråter, er slitne og trøtte, når de er syke. Ingen fasit på hva som er best for de er så fotskjellige disse barna våre også. Jeg ønsker deg i alle fall masse lykke til.