Slutte med smokk

Ragnhildmor

Glad i forumet
Jeg tror Magnus aldri kommer til å slutte med smokk, jeg. Selv husker jeg godt at jeg slutta på 4-årsdagen min. Gikk selv og kasta den i søpla. Husker at jeg følte meg veldig stor da! Jeg foreslo for Magnus i dag at vi skulle grave ned smokken og lage et hemmelig skattekart til den som vi skulle sende ut med flaskepost, men Magnus mente at vi måtte grave opp smokkeskatten selv ...

..

Her har det gått over all forventning..
http://forum.babyverden.no/tm.aspx?m=16943698
sllik gikk det da vi sluttet..

Nå spør han ikke etter smokken i det hele tatt, og han legger seg uten tull [:)]
Så selv om vi aldri trodde han skulle slutte, så gikk det greit [:)]

Lukas sluttet med smokken ved juletider. Han var hos tannlegen i høst og hadde en liten antydning til "smokkebitt". Hun sa at hvis han slutter med smokk snart så vil det gå tilbake av seg selv.

Vi prøvde mange ganger å få han til å slutte. Å sende de til Sabeltann, gi de til julenissen, lage en byttehandel osv. Men ingenting var bra nok for Lukasen. [:D]

Helt til vi en dag skulle besøke babyfetteren til Lukas. Da sa han plutselig at han ville gi alle smokkene sine til Petter! Vi ble kjempeimponerte!

Og etter det har han sluttet helt. Han har spurt etter den noen ganger og sagt at han skal gå i butikken og kjøpe nye men da sier vi til han at han ikke er baby lenger og det godtar han. [:D]

Og tennene hans har blitt helt rette og fine [:D][:D]
(Dere ser det på bildet i signaturen at han har litt smokkebitt, det er fra i sommer)

Så jeg sier bare lykke til med smokkeslutt! Plutselig er han klar! [;)][:D]

Sean Kr har ikke sluttet med smokken. Jeg vet ikke hvis det er han som ikke er klar eller hvis det er oss. Hva gjør man når barnet er grinnete med masse sutring? I can't imagine life without smokk. Hjelp!!

Thea sluttet etter 3 årsdagen sin. Vi også snakket masse om det i forveien, og hn fikk se bilder av seg selv med smokken, og bilder av både seg selv og lillebror med smokk. Det gikk over all forventning, for hun var så utrolig glad i smokken sin. Det var noen netter hun spurte etter den, men det var det. Her om dagen prøvde hun faktisk Liam sin smokk, og så hun ville ha egen smokk. Hun så en i barnehagen på hennes alder, hvis ikke litt eldre, her om dagen med smokk. Kan sikkert være grunnen. Har tenkt at den kunne fått henne til å roe seg og sovne fortere nå og da, så jeg forstår jo godt det der.

En må vel bare være klar for å håndtere avvenningen tenker jeg. Og tenke at dette vil gå bra. Jeg tror lett de ser hva vi tenker og tror, og hvis du ikke mener det vil gå så går det kanskje heller ikke. Vet ikke, men tror litt på det. Vi hadde det sånn at hun bare skulle ha smokken når hun sov, men så kommer alle situasjonene den er god å ha. Når de slår seg og gråter, er slitne og trøtte, når de er syke. Ingen fasit på hva som er best for de er så fotskjellige disse barna våre også. Jeg ønsker deg i alle fall masse lykke til.

Back
Topp