Slutte med smokk spes dagtid...

me84

Elsker forumet
Når slutten din/dine?

Alt på en gang eller litt og litt?

Hvordan gjorde dere det?

Snuppa er jo bare nesten to år men jeg kunne godt tenkt meg at hun ikke bruker smokken på dagtid.
Hun er blir veldig glad i den og vil gjerne ha den tilgjengelig hele ettermiddagen.
Har lyst å begrense det til soving/bilturer evt.

Tenker at det kan være like greit å ta kampen nå enn senere....

Men ser ut til at det blir tøft,har hatt den første ettermiddagen uten i dag,mye grining og sutring og spørsmål etter den,men vi har lekt og avledet til den store gullmedaljen og kom oss igjennom det,hun glemte den innimellom,så nå har jeg ikke lyst å gå tilbake på det,men føler jeg trenger litt tips og råd for å komme oss igjennom det [:'(]

Mine har aldri brukt smokken på dagtid, så jeg har desverre ingen gode råd...

Men når du bestemmer deg for at ungene ikke skal ha den på dagen, så vær konsekvent og ALDRI bukke under for mas og gråting! [;)]

Tror du er veldig inne på det jeg... Dere må ha maaange aktive ettermiddager fremover, ting må skje hele tiden så hun glemmer det.

Lykke til!

Jenta vår sluttet med tutt på dagtid for 3mnd siden...var litt gretten de første dagene så gikk det strålende[:D] Nå skal vi snart kutte den helt...[:)]

Jeg slutter med smokk på dagtid før de fyller ett år. Synes det er lettere da. Min mann er ikke 1005 enig i det, så det hender jeg kommer hjem til en smokkeunge[;)]

Jeg bare lar ikke smokker være tilgjengelig på dagtid, og så synger vi, leser bok, ser på Drømmehagen, leker eller finner på noe annet når det røyner på. hun gråter stort sett fordi hun er sulten eller trøtt, så det begrenser seg til før middag, før kveldsmat og før leggetid som oftest.

Han kuttet den egentlig av seg selv, og vi ga heller ikke tilbud siden han greide seg fint uten.
Så hvis hun ikke spør etter den ville jeg ikke hatt den tilgjengelig. Kanskje hun glemmer den?
Nå er vår 2 år + 1 mnd og bruker den kun når han sover og noen ganger når vi kjører bil.

Vi hadde to stk som brukte tutt både dag og natt[&:]
Gruet meg til å slutte...

Vi bestemte oss, etter råd fra en venninne, å gi den til julenisse.
Vi begynte ca en mnd før med å forberede de.

August slutta selv to-tre uker før jul![:-] "trenge ikke tutte vel..."[:D]

Oda ga den villig bort til nissen.
Spurte etter den samme kveld, men det var greit at nissen hadde fått den[:D]

vi slutta med dagsmukk da gutta var rett over året.(samme gjorde vi med de eldste også)
når de våknet så sa jeg bare at sutten måtte bli i senga,så kunne de komme ut og ned sammen med oss.men kosen(kosefilla) kunne bli med.
det var litt protester ibegynnelsen,me de skjønte det ganske så kjapt faktisk.
så nå er det lbitt e vane.
men de klarer ofte på at de vil ha sutten i løpet av dagen,spesielt når de er slitne og trøtte,men da sier jeg at hvis de vil ha sutten så må de gå og legge seg is enga.oe de ikke er intressert i akkurat.

men når det er sagt så er jeg ikke like streng hver dag.merker at idet siste så er de veeeeldig slitne etter barnehagen,så da får de lov til å ha den til vi skal spise middag.bedre det enn at vi blir sure fordi vi har to sutrete og trøtte unger rundt beina.

På dagtid hadde den bare frem til året, da i våken tilstand
Deretter bare til soving og da til de var 18 mnd.

Da slutta vi tvert på begge to, null problem!!

En dag bare begynte vi med at smokken hører til i senga og at han måtte gå inn å legge den i senga før han får gå ned. Det hender seg han sniker seg opp om grinda er nede, men da får han IKKE lov å ha smokken med ned igjen. Før vi er nede fra trappa har han "glemt" den [;)]

Snuppa her i huset har nå vært uten smokken 2 dager nå og er på den andre natten....

lurte litt på å trappe ned... men hun maste om den hele veien så nå har vi bare tatt den og sier du er store jenta nå....
 hun spurte om den i morges så satte jeg meg ned på gulvet og sa kom hit og hun satte seg på fanget mitt så sa jeg til henne men du trenger ikke tutti nå du er jo store jenta nå så reiser hun seg opp og bare ser på meg og gir meg en klem og nuss og sa hade (hun sko i bhg) og hun gikk med et smil...[:)]

tenkte og bare ta den og heller ta støyten som den kom... og hun var GANSKE avhengi av den[:-]

jeg er stolt av henne 2 dager og ingen hyling [:D]

Back
Topp