Slutte med pupp om natta

Kaffedama

Kaffedama
Nå har vi bestemt oss. Etter tre halvhjerta mislykkede forsøk skal vi nå slutte med pupp om natta til våre tvillinger på 10 måneder. Tvilling 1 våkner 1-3 ganger mellom kl 19 og 6, og tvilling 2 annenhver time eller oftere. De har hvert sitt rom og hos tvilling 2 har vi satt en seng inntil sprinkelsengen og jeg legger meg i min egen seng men våkner som regel hos tv 2. Tv 2 har aldri sovet mer enn 3 timer sammenhengende og helt fra vi kom fra sykehuset slitt med å sovne. Ingen av dem bruker smokk, tv 1 liker å sove med bamse.

Vi har snakket om at vi bytter på å ta hver vår, det er lov å ta opp fra sengen og gi vann, men ikke ut av soverommet. Vi lurer på om det skal være lov å legge seg med tv 2 og holde rundt henne ettersom hun har så vanskelig for å sovne, men er jo redd for å gjøre oss selv en bjørnetjeneste. Vi lurer også på om vi skal trappe ned sånn at dem f.eks får pupp til midnatt? Vi har hørt det pleier å gå seg til etter 3 netter. Jeg ser virkelig fram til å få dette overstått helst før pappa begynner på jobb igjen om 1,5 uke. Og jeg gruer meg!

Er det noen med erfaring som kan gi oss noen gode tips og råd?

Ingen erfaring med tvillinger, men har en puppegal liten frøken som ikke tar smokk. Trenger ikke det, har jo puppen. Vår frøken våknet hver halve til hver time hele natten igjennom. Gikk lei, og nektet pupp utenom mat hver 3 time. Fikk beskjed fra helsesøster om å ta dette ei helg. Og at det kom til å ta 3-4 netter.

Beklager å si det. Men nå kan jeg håpe på at det er over. Nå sover hun i 3-4 t. Og har gjort det siden nyttår. Men det tok 63 døgn!!!!!! Håper det går bedre for dere.

Back
Topp