Slutte med prevensjon

Landus

Glad i forumet
Nå er nok jeg i en veldig utypisk situasjon her inne, som fremdeles knasker piller fordi jeg ikke vil bli gravid på egenhånd. Det jeg lurer på er hvor lenge tar det fra prevensjonsslutt til mensen var på plass igjen? Vil ikke la manglende mens være noe som utsetter prosessen, men vil samtidig være trygg i mellomtiden. Jeg har mensen hver måned, og hopper ikke over, men den er jo likevel pillestyrt.

Nå er det riktignok mange år siden jeg har gått på p-piller, men da jeg sluttet kom mensen som vanlig ca fire uker etter. Ble også gravid rett etterpå[emoji4]

Jeg sluttet med prevensjon før fryseforsøk (søskenforsøk) og fikk "mensen" 5 dager etter. Eggløsning kom på syklusdag 23 i den syklusen (28 dager etter prevensjonsslutt). Jeg har ustabile sykluser.

Vi vet ikke enda, for er ikke kommet så langt i prosessen. Kan sikkert ikke vente oss noe innsett før til sommeren kanskje.

Jeg ble satt på p-piller i påvente av mitt siste forsøk. Klinikken jeg brukte ville ha kontroll på syklusen min og endometriosen min, og dette var en enkel måte å få det til på.

Kontakt gjerne klinikken du er henvist til og spør de om de vil du skal slutte med prevensjon før ivf. Hvis du ikke vil prøve på egenhånd da inntil ivf tar over.

De 3 mnd jeg gikk på p-piller fikk meg til å innse hvor lite livskvalitet jeg hadde sfa endometriosen. Jeg fikk et nytt liv. Er nå bedre også på grunn av at graviditet kan virke veldig positivt på endometriosen.

Jeg ble satt på p-piller i påvente av mitt siste forsøk. Klinikken jeg brukte ville ha kontroll på syklusen min og endometriosen min, og dette var en enkel måte å få det til på.

Kontakt gjerne klinikken du er henvist til og spør de om de vil du skal slutte med prevensjon før ivf. Hvis du ikke vil prøve på egenhånd da inntil ivf tar over.

De 3 mnd jeg gikk på p-piller fikk meg til å innse hvor lite livskvalitet jeg hadde sfa endometriosen. Jeg fikk et nytt liv. Er nå bedre også på grunn av at graviditet kan virke veldig positivt på endometriosen.

Må bare si at det var etter endt graviditet og mye amming ble endoen min mye bedre. Den gikk fra å være komplisert til relativt enkel å ha med å gjøre.

Back
Topp