Slutte med nattamming - solskinnshistorier

Marmil

Flørter med forumet
Gresskarfrøene2023
Hei!

Vi har bestemt oss for å kutte nattammingen av lille på 9 mnd. Både fordi han egentlig ikke er interessert (spiser i Max 1 min), men mest fordi han har begynt å bite hardt i puppen om natten. Han har bitt meg til blods flere ganger..:dead:

Vi har holdt på i to netter nå med at pappaen er hos han når han våkner. Begge nettene har vært ganske like med en oppvåkning hver natt på ca 2t. Første timen er det bare litt sirkus i sengen sin. Men så begynner hysterisk gråt etter mamma time 2.. det gjør så vondt i mammahjertet.. hadde håper at natt to skulle gå bedre. Er det noen som vil dele sin historie om ammeslutt på natten? Trenger å høre noen solskinnshistorier:Heartpink

Legger til at pappaen er skikkelig flink! Han er helt rolig og tålmodig når han trøster:Heartpink
 
Jeg bestemte for meg å kutte ut nattammingen da lille var 10mnd.
Det gikk over all forventning!
Jeg var inne og trøstet hver gang han våknet, jeg ga han nærhet og kos og la han ned igjen. Pappaen gjorde det samme de gangene han var inne.

Skal sies at jeg begynte med å forskyve ammingen. Jeg ammet ca kl 23, 03 og 06.
Så første natt kuttet jeg ut kl 23 og ammet kl 03 og 06.
Så etter et par dager kuttet jeg ut 03 osv..

Det gikk ikke mange dagene før han sov gjennom natta og det gjør han fortsatt.

Husker at jeg kviet meg veldig for å slutte da jeg trodde det kom til å bli en skikkelig kamp, men det gikk helt smertefritt.

Lykke til!
 
Back
Topp