slutte med mat om natta

Flyvende møllkuler

Elsker forumet
er det noen som kan komme med et godt råd eller gjerne to, som kan hjelpe meg med å få L til å slutte å våkne og ville ha mat om natta??

ha er åtte mnd og en uke... og har vel egentlig ikke behov for det når han nekter plent og drikke vann...

har nettopp flytta så sitter uten helsesøster for øyeblikket... og hun forrige hadde ikke noe anna tips enn at ejg da bare skulle la han gråte[>:]
noe jeg ikke kommer til å gjøre...

det må jo finnes andre måter enn at han skal ligge og grine til han blir utslitt...
har prøvd det en gang før for helsesøster sa at det gikk så fint så... men etter to timer klarte jeg ikke mer... så hvor lenge han egentlig klarer å holde ut er ikke godt å si...

Tipset helsesøster ville kommet med er nok:

La pappaen ta ham om natta en ukestid eller så. Tilby ungen vann.

Lykke til!

ORIGINAL: Jandia

Tipset helsesøster ville kommet med er nok:

La pappaen ta ham om natta en ukestid eller så. Tilby ungen vann.

Lykke til!

han får nan så vi står opp anna hver gang med han... og vann blir han rett og slett bare sint av og hyler...

ORIGINAL: Halkatla81

ORIGINAL: Murmeldyr88

det må jo finnes andre måter enn at han skal ligge og grine til han blir utslitt...
har prøvd det en gang før for helsesøster sa at det gikk så fint så... men etter to timer klarte jeg ikke mer... så hvor lenge han egentlig klarer å holde ut er ikke godt å si...

Har du prøvd OPP-NED metoden?

Den kan muligens funke på dette også. Den er vel ment for å få unger til å sovne selv på kvelden, men jeg vil tro at dette er akkurat det samme. De våkner jo og må legge seg igjen....

Jeg har selv slitt med at min gutt på 7mnd. våkner på natta og vil ha pupp. Jeg lar han grine, går litt inn og stryker han på kinnet og går ut igjen...det kan gå ca 25 min før han har sovna til igjen.

har prøvd den opp ned metoden, men han blir bare mer forvirra... etter en uke med det ga jeg opp...

ORIGINAL: Halkatla81

Visst du ikke vil la han gråte, tror jeg det blir vanskelig å få han til å ta hintet og ikke spise på natta [8|]

Men det er forskjell på å la de gråte litt og la de gråte seg i søvn igjen..

Tilby henne vann og ikke noe annet, gå inn med jevne mellomrom å si natta om hu bare gråter. Men vær bestemt, bare si natta uten å dulle og styre for mye. Slik at hu ikke erstatter med å våkne for å få melk med å våkne for kos og nærhet.
Om du ikke syns det er "greit" å gå inn å si natta en gang i blandt, kan du sitte ved siden av henne uten å dulle for mye, bruke hysje metoden, si natta eller bare ha en hånd på brystet hennes.

Er som regel en kamp i 2-4 dager så er det greit, de forstår ganske fort at det ikke er vits i å rope etter melk.

Lykke til, husk, ikke gi opp, de skjønner godt om de kan snurre seg rundt lillefingeren også[:D]

Nå er det vel sånn at barn KAN ha behov for mat om natta helt fram til de er ett år gamle? Så hvis du har prøvd alt, og ingenting funker, så kanskje han rett og slett er sulten?

ORIGINAL: fairy

Nå er det vel sånn at barn KAN ha behov for mat om natta helt fram til de er ett år gamle? Så hvis du har prøvd alt, og ingenting funker, så kanskje han rett og slett er sulten?

Men da er det som regel pga at de erstatter maten på dagen med den på natta, da snuppa slutta med nan på natta spiste hun også mye bedre på dagen[;)]

da får jeg prøve til helga... og la vær å falle for det uskyldige blikket han pleier å gi...

ORIGINAL: Murmeldyr88

da får jeg prøve til helga... og la vær å falle for det uskyldige blikket han pleier å gi...

Ja, det er hardt [:)] Men til slutt tar han til takke med vann om han er tørst[;)]

Ser nå jeg skrev henne lengre opp, men ser du har gutt[:D] sorry[&o]

Back
Topp