Slutte med grøt

SnoopyCat

Glad i forumet
Når er det vanlig å slutte med grøtmåltider? Jenta mi er ikke noe glad i grøt lenger, selv om jeg kjøper forskjellige smaker. Føler liksom at det er så domt å tvinge i henne noe hun ikke er såå begeistret for. Hun synes det er mye nedre med brødskive. Men er litt usikker på om det er for tidlig å slutte HELT med grøten??

bare gi henne brød i stedet (helsestasjoen sa at vi bare kunne gi henne 3 brød måltider, da hun ikke ville ha noe annet) , jenta vår var sånn en stund. etter ca 2 uker prøvde vi litt grøt igjen og da ville hun ha.nå spiser hun alt med glede![:D]

Min lille tass ville heller ikke ha grøt, sluttet med det når han var rundt 9mnd kanskje litt eldre.
ser ikke grunnen til å tvinge det i dem!![:)]
kan ikke se noe galt i at du ikke gir henne grøt, du kan jo gi det en pause og se om hun vil ha det senere??[;)]

bra det ikke er bare jeg som har dette grøtmåltidet.[;)]

er kanskje en bra ide og la den ligge litt, å heller ta den frem etter en stund. men jeg synes liksom mange snakker om at grøt er sååå viktig for ditt og datt[&:]

Adrian tåler ikke melk,så når han ikke får havregrøt får han bare skive også litt frukt til,så blir det like sundt[:)]

Jeg sluttet når kåre var 5 mnd......da hadde vi prøvd meg grøt i 2 mnd men ikke noe ville han ha. Vi gir skive eller fruktpure som erstatning.

hmm...viktig?? det kan jeg ikke svare på hvorfor??!!
det viktigste er vel at de får iseg sunn og næringsrik mat!!
og er de lei så er de lei[;)]

er nok lurt med en pause.. var det jeg hadde planer om å, men kom aldri igang igjen med grøten, det går jo så bra med brød på kvelden[:D]

Back
Topp