Slutte med folat?

LineMerethe

Gift med forumet
Jeg er nå 12 uker på vei, skal jeg da slutte med folat? mange sier ja, mens legen sier jeg kan fortsette. Blir ikke klok[8D]

Jeg har slutta med folat. Har lest at etter uke 12 har det ingen effekt for fosteret. Ettersom ryggraden og sånn da har lukka seg. [;)]

Jeg har også slutta. Folat har nok absolutt ingen virkning etter 12 uke (og noen uker FØR det også, faktisk).

Jeg spiser opp boksen jeg[;)]

Legen mente jeg skulle fortsette med en halv tablett når jeg var passert 12 uker, og ta det svangerskapet ut! Så kommer til og ta en halv tablett til glasset er tomt!

Legen min og jordmoren min sier man kan fortsette med folat og at dette er positivt. Husker ikke hvorfor. Gravid vitaminene fra Lifeline inneholder jo også folat. Lege mi sa også at gjerne fortsette med folat når jeg ammer også, er visst påvisst en positivt effekt. Husker ikke hva mer han sa. Jeg skal ha en forklaring på alt, men glemmer forklaringen da det blir for mye[;)] hehe
Jeg fortsetter iallefall [8D] Jeg har også vært litt slurvete med folaten de første 3mnd.

Jeg spurte legen min om dette, det var ikke nødvendig å ta de etter uke12 sa han, men hadde jeg igjen 1/2 eska, så måtte jeg bare ta de til de var tom liksom [:)] Tror jeg slutter jeg...er litt lei av den tyggetabeletten nå, smakte ikke så fælt før syntes jeg, men nå tror jeg sansene mine er masse forsterket, så nå begynner den å bli ganske så ekkel... [:'(]

Spiste folat noen mnd før og 12 uker ut i svangerskapet nå begge gangene. Nå er det bare tranpiller jeg tar utenom vanlig kosthold.

det er som de sier ikke nødvendig aå ta de lenger, men det gjør ingenting å forstette m de;) jg tar det hele tiden,uansett om jeg er gravid eller ikke, for jeg får så rastløse bein hvis jeg ikke tar det;)

Jeg spiser til boksen er tom[;)] Var det jeg fikk beskjed om sist så, hehe[:)]

jeg har fortsatt med folat og kommer til å ta ut svangerskapet iallefall.. legen min anbefalte meg dette og hu sa det var veldig bra for melkeproduksjonen og for amming etter barnet er kommet [:)]

Lege min sa at "de lærde strides", og anbefalte meg å fortsette frem til uke 19. Så da gjør jeg det...

Jeg har ikke slutta enda. Kommer hvertfall til å ta til boksen er tom, så får jeg se etter det.

Back
Topp