Slutte med folat

Iceicebaby

Glad i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Det er jo flere her som har bikket 12 uker. Har dere sluttet med folsyre? Eller tar dere det litt til "for sikkerhets" skyld?

Jeg har sett baby på ul og alt er utviklet som det skal. Så da tar jeg de ikke mer.

Tar fremdeles, men tror jeg slutter denne uken. Kom på det når jeg tok den for en halvtime siden at jeg kanskje ikke trengte lenger!

Har ikke tenkt over at jeg ikke trenger å ta de mer:p hvilke vitaminer trenger vi å ta fremover? Tran, jod og jern?

Sliter virkelig å få i meg de gravid vitaminene:yuck:

Hittil har jeg brukt den vitaminpakken for gravide frem til nå, den skal innholde alt man skal trenge av vitaminer. Men merker jeg glemmer å ta de hele tiden:woot::eek: vanskelig å huske at man skal ta de! Tross for at de ligger synlig på benken :p

Har ikke tenkt over at jeg ikke trenger å ta de mer:p hvilke vitaminer trenger vi å ta fremover? Tran, jod og jern?

Sliter virkelig å få i meg de gravid vitaminene:yuck:
Jepp, de er de viktigste :) Men jordmor sa at jeg godt kunne fortsette med gravidtabelettene, da de inneholder alt av vitaminer, og jeg bare tisser ut overskudd uansett. Som folat. Men jeg har ikke klart å ta de tablettene før nå pga kvalme. Har bare kjøpt vitaminene hver for seg, da de var lettere å få i seg pga størrelsen. Men som du skrev, jod, tran og jern er viktigst nå :)

Jeg var på første svangerskapskontroll i uke 14 forrige gang, og legen min bare lo litt hånlig da jeg stolt sa at jeg fortsatt tok folat. Det var bare å slutte med med en gang, var visst ingen vits :P Jeg skjønner ikke helt hva som var så ille med det, for man tisser jo bare ut det overflødige? Men, men.
Denne gangen blir det tran og antagelig jerntilskudd (med tilhørende dose Laktulose, lol). Får se hva blodprøvene hos legen sier!

hastret nycoplus gravid (inkluderer folat) slik at jeg har nok til hele svangerskapet :rolleyes: har hørt mye forskjellig, men kommer nok til å ta tablettene til jeg føder :happy:

Back
Topp