Slutte med folat

Flora

Forelsket i forumet
Når skal man slutte å ta folat, 12+0?

Termin 18. februar <3

Ja, har ingen hensikt å ta det eter uke 12 :-)

♥Lars Gunnar 06.02.12 ♥ Lille spire 07.02.14 ♥

Sniker litt ;) det er påvist at det har helsefremmende goder hos babyen å ta forlat gjennom hele svangerskapet. Men det er ikke noe du må. Men jeg har valg å gjøre det :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Legen min sa jeg skulle bruke de til midten av august, da er jeg 13-14 uker på vei!

Kommer til å høre med legen når jeg skal på første kontroll. Har vært plaget med lite folat før så får se hva blodprøvene sier :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Første trimester er vel til 12+6 så hvertfall til da.

Venter vårt første nurk 05.02.14

Sent from my iPhone

12+6 så legen min men han som tok ul mente uke 10 også sier de uke 12 ,det er første trimesteret. Lettere å huske.

Gullet født 10.04.12 på termin
Ny termin 03.02.14

Var nettopp på min første jordmortime og spurte litt vedr. folat. Hun sa det skal tas de tre første mnd, men at hun trodde det snart ville komme nye retningslinjer på dette. Iflg. forskning så viste resultatene at man gjerne kunne fortsette på folat igjennom hele svangerskapet, og hun rådet meg til det.. Noen andre som har fått tilsvarende råd fra jm/lege?

Folat er for å forebygge ryggmargsbrokk,og skal tas første trimester,da er alt 'ferdig' og skal bare vokse og modnes.

Sniker litt ;) det er påvist at det har helsefremmende goder hos babyen å ta forlat gjennom hele svangerskapet. Men det er ikke noe du må. Men jeg har valg å gjøre det :)

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app
Samme her. De fleste norske kvinner får for lite gjennom kostholdet, så helt greit å ta tilskudd videre :)

Tok hele sv.skapet med Linus. Jordmor sa det er lurt uansett, siden det gjør ett eller annet med blodet.. Er visst en type anemi eller noe sånt når man mangler folat

Har termin ca 23/24 februar

Sent from my iPad/iPhone using BV Forum mobile app

Tenker at det er nyttig å ta hele svangerskapet, men også i ammeperioden:) leste et sted at det var nyttig:) så da gjør jeg det:)

Tenkte å ta folaten frem til glasset jeg har nå er tomt, da er jeg vel passert 12 uker :)
Har ikke hørt at man skal ta det lengre, men hvis det er det som blir anbefalt så gjør jeg nok det

Legen min sa i hvertfall at det bare var å spise opp glasset :) kroppen skiller ut det som er til overs.

*** Venter nr 1, termin 8.februar! ***

Spurte jordmor igår, hun sa jeg kan ta folat til uke 12 og begynne med multivitamin ta letter etterpå. Da får man i seg alle vitaminene inkl. Folat ;) hun sa jeg ikke trenger så mye, men greit å ta det gjennom svangerskapet. Skal ihvtfall følge rådet hennes ;)

Jenta mi født 17.07.07❤
Venter nr 2 13. Februar 2014❤

Back
Topp