Slutte med Folat i uke 12?

lille marihøne

Forelsket i forumet
Nå er jeg i uke 12 (HURRA!!). Bør jeg fortsette med folat eller kan jeg slutte nå (boksen er tom også)? Hva gjør dere?

e har faktisk glemt å ta di litt men e spiser mye grønnsaker å det å ting det e folat i..men første ganga sluta e da e var 12 uker

Uff, folat ja.. Har ikke klart og tatt de jeg, jeg får transmak i munnen hele dagen og det er ikke flott når man er kvalm :P Men, gjør det noe om jeg ikke har tatt disse? (tatt 14 stk eller noe tilsammen).. ? [&:]

Jeg håper folat og folsyre er det samme, for det var folsyre jeg mente. Tran inneholder ikke det som jeg vet iallefall. Jeg har tatt det hver dag fra vi begynte "prøvingen". Sist(2007) brukte jeg til uke 12, men jeg vet ikke hva som sies i 2009:)

ORIGINAL: lille marihøne

Jeg håper folat og folsyre er det samme, for det var folsyre jeg mente. Tran inneholder ikke det som jeg vet iallefall. Jeg har tatt det hver dag fra vi begynte "prøvingen". Sist(2007) brukte jeg til uke 12, men jeg vet ikke hva som sies i 2009:)

Det er ikke tran jeg har tatt, folat er det samme som folsyre :) men det smaker tran resten av dagen :P (hvis jeg raper eller noe, som jeg har begynt ofte med pga luft ) :P

Jeg skal slutte har lest at de er usikre om det er bra å ta etter passerte 12 uker.[;)]

Man kan godt fortsette å  ta folat etter passerte 12 uker.. Det skader ikke fikk jeg beskjed om da... jeg kommer til spise opp glasset (innholdet!!![:D]) iallefall...

Jeg spurte legen min i forrige uke om hvor lenge jeg skulle ta dem...og hun sa til uke 13 :-) Så da gjør jeg det, jeg :-)

Folat er bare et B-vitamin......kan ikke gjøre skade, men vi tar det jo for å forebygge ryggmargsbrokk :-)

ORIGINAL: AnTho

Uff, folat ja.. Har ikke klart og tatt de jeg, jeg får transmak i munnen hele dagen og det er ikke flott når man er kvalm :P Men, gjør det noe om jeg ikke har tatt disse? (tatt 14 stk eller noe tilsammen).. ? [&:]

Ta de før du legger deg[:D] Litt i seneste laget nå da, kanskje [;)]

ORIGINAL: GripDagen

Syns det er rart at noen har vært så slække med folat når det er så klart over alt man leser om graviditet og hvor viktig det er.

Må si meg enig med deg, jeg. Folat er utrolig viktig- i USA har det til og med blitt bestemt at det skal tilsettes i bestemte matvarer i dagligvarebutikken. Etter dette ble satt i gang har forekomsten av ryggmargsbrokk gått ned der bort:-) Og det er jo bra :-)

Uff... Begynte jo ikke før uke 4+5 eller noe, visste jo ikke at jeg var gravid.

Tar dobbelt opp jeg, så er langt ned i det andre glasset mitt nå.
Tar dobbelt pga at jeg går på medisiner som hindrer opptak av folsyre. Teit... [:'(]

ORIGINAL: Pink moon

Jeg har heller ikke vært flink med å ta folat daglig [8|] Jeg er i uke tolv og har egentlig ikke sluttet helt, men tror ikke jeg har planer om å fortsette å ta de. Jeg kommer til å ta tran, floradix og jerntabletter fremover [:)] 

Det er jo jern i Floradix. Man skal ikke ha for mye heller... Men tran er viktig! Alle hjernecellene som dannes i fosteret trenger de fettsyrene for å utvikle seg normalt.

Back
Topp