Slutte med dagamming?

Catbar

Betatt av forumet
Hei,
Når er det 'vanlig' å slutte med dag-amming? Nå får hun tre måltider om dagen. Vil gjerne beholde medaljen litt til, men føler det blir litt mye å amme og få ff hele tiden. Prøvde å pumpe nå, og det var ikke så mye som kom ut, så kanskje produksjonen har gått ned endel.. Hvis jeg bare ammer morgen og kveld, vil jeg klare å holde på melka litt til da?
 
Du kan fint bare amme morgen og kveld. Produksjonen justeres vanligvis etter etterspørselen/tilbudet.
 
det er ganske vanlig å bare amme morgen og kveld - eller en av delene den siste tida man ammer. Da får man en gradvis nedtrapping av produksjonen for egen del og barnet får en gradvis overgang til annen mat. Kjør på med morgen og kveld så lenge du vil :)
 
det er ganske vanlig å bare amme morgen og kveld - eller en av delene den siste tida man ammer. Da får man en gradvis nedtrapping av produksjonen for egen del og barnet får en gradvis overgang til annen mat. Kjør på med morgen og kveld så lenge du vil :)
Men må ikke barnet få melk, Evt erstatning til de er ett år? Pga vitaminer eller noe... Jeg ammer på dagen så lenge hun vil ha, altså etter hvert måltid med ff.
 
Det er mange vitaminer og mineraler i grøt og grønnsaker/frukt, så jeg tror ikke det er nødvendig å gi mme i tillegg, så lenge hun spiser godt og drikker nok vann eller jus. Eneste er at morsmelk er rikt på fett som hjernen trenger, så berik mat med olje... Mme kan inngå som et eget mellommåltid hvis du føler at hun har behov for det.
 
de må ha mme frem til ett år! hvis ammingen trappes så mye ned allerede. melk opptil fire ganger daglig er nok nødvendig en stund til!
 
de må ha mme frem til ett år! hvis ammingen trappes så mye ned allerede. melk opptil fire ganger daglig er nok nødvendig en stund til!
Ja, noe sånt jeg vil prøve på. Ikke helt klar for å slutte å amme. Vil gjerne
Beholde melken til hun er 1 år. Men vare føler det blir litt mye med grøt/middagsmat og melk til hvert måltid liksom
 
Så:
Amming før frokost
Grøt, og vann/jus
frukt/grønnsaksmos og vann eller Mme
(Middag?)
Grøt og vann/mme til kveldsmat
Amming til kvelden

Syns dette ser mye ut, men jeg er ikke ekspert :)
 
Så:
Amming før frokost
Grøt, og vann/jus
frukt/grønnsaksmos og vann eller Mme
(Middag?)
Grøt og vann/mme til kveldsmat
Amming til kvelden

Syns dette ser mye ut, men jeg er ikke ekspert :)
Tenker kanskje:
6-7 amme
9-10 grøt
12-13 middag + frukt
15-16 amme (utgår vel rundt 7-9mnd)
18 grøt
19 amme før legging
22-23 amme
Hva syns folk om det? Er det en grei plan?
 
Her amme eg kl5 og så får hu mme 2 ganger i løpet av dagen(mer om hun vil) og så ammer jeg når hun legger seg mellom 18-19 hun får frokost grøt mellom 07-09 spørs når hun vokner og middag 14 og natta grøt 17.30-18

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Her har vi trappet ned en del. Lillegutt spiser alt han får og prøver gjerne nye ting. Han begynner i barnehage ca.4 timer om dagen i august, så vi legger ff til den tiden.

07-08 - Amming(ofte i senga, så vi slipper å stå opp;))
10-10.30 - Grøt og sviskemos.
13.00 - Frukt (og mulig amming om han virker grinete)
16.00 - Amming
18.00 - Grøt før litt kveldspupp som han sovner av. Prøver å venne av å sovne med pupp, så da gir vi ei flaske med vann i senga :)
Så våkner han mellom 04 og 05 og da er det pupp :)

Snakka med legen om nedtrapping og når vi skulle stoppe amminga på dagen helt, og hun mente det ikke var noe å stresse me. Jo lengre han fikk pupp, jo bedre, så lenge han vil ha.
 
vi gir mme ca.3 flasker i døgnet.

ca.08: mme, drikker ca 120-140ml. (stort sett samma mende. aldri orka store flasker).
ca.9/10:grøt og vann
ca.12/13: mme og frukt
ca.15/16: middag og vann
ca.17.30:mme
ca.19/20: grøt og vann før legging.
 
lillegutt er snart 7mnd og han vil ikke ha pupp på dagtid lenger! litt trist, men passer bra siden jeg skal i jobb igjen om 1 mnd. han vil bare ha pupp på natta og tidlig morgen :)
 
Back
Topp