Slutte med bleie...

kine_24

Forelsket i forumet
Hei,har alle fått barna tørre? Noen som har noen gode tips, vil gjerne ha Tove Irene tørr før vi får en liten til. Også begynner hun å bli veldig stor nå. Føler vi henger litt etter nå...

ingen tips nei, synest min også er stor nok til å begynne å gå uten bleier..
Vi har begynnt å få hantil å sitte på potte før sengetid, som en fast rutine, men er ikkje alltid det kommer noe i den..

Man må i allefall ikke stresse med pottetreningen. Noen er klar tidlig mens andre tar det litt lengere tid med. Alt er normalt. Frida var godt over 3 år før hun sluttet. Da var hun klar for dette. Det begynte med at hun selv sluttet å tisse i bleien om natten. Snakket om å slutte å bruke bleie og lagde litt rolige forhold rundt dette. Frida har vært tørr i snart 2 mnd. og det har gått over all forventning. Ett par uhell, men ellers har det gått så fint. Personalet i barnehagen har også vært kjempe hjelpsomme. Nei ikke stress, selv om du synes hun er stor nok til å slutte. Det kommer når barnet er klart.

Emily tisser og bæsjer på do, men har ikke sluttet m bleie enda. Synes det er så vanskelig når man skal ut på tur i bilden, i barnahagen osv.

Håpet kanskje juleferien var en fin tid?? Eller før, hvis vi får mulighet.

Har hørt at man må virkelig bestemme seg for det, og virkelig gå inn for det. Følge barnet på do/potte hver halvtime/time.

Vi begynte såvidt m potte når han var 2 år, tidlig, men hvorfor ikke.
På andre forsøk kom det noe i (flaks?).
Så når han var 2,5 år hadde han slutta helt (utenom natta da).
Har IKKE stressa med det, men hatt potta stående både på badet og på stuegulvet, så når det var sommer og varmt gikk han uten og kunne sette seg på potta når han selv hadde lyst, f.eks når han så barne-tv [:)]
Det har gått over all forventning, og d passer meget godt nå som nr to er rett rundt hjørnet [:)]
Men ikke stress, da blir d motsatt tror jeg. Vi har ikke hatt noen form for premiering, en slik naturlig ting skal "gå av seg selv" synes jeg. Premiering er kanskje mer aktuelt når de er litt større og det ER på tide å slutte....

Jenta mi har sluttet med blei, også om kvelden! Er kjempe stolt av henne mtp at hun er født 3 mndr for tidlig, og skulle enda ikke vært 3 år![;)]

heihei.. gutten min har no vært tørr siden i vår men no e han tørr om natten også.. det eneste vi har gjort er å mase å mase..og vaske klær..he he.. men er ikke alltid like lett å få de tørr på denne årstiden.. masse klær og mye styr.. men kansje å ta av bleien når hu e hjemme og bare mase på de... skryte skryte når de klarer det.. her sto vi og hoppet å danset på badet de første gangene..he he..

Han går på potte av og til, men ikke hver dag. Prøver å ikke mase, men spør gjerne når jeg skifter bleie om han må tisse. Av og til vil han, men som regel ikke. Har begynt å gi han et klistermerke for hver gang det kommer noe på potta. Det samme gjør de i barnehagen. Virker som det hjelper litt.

Håper det løsner litt snart. Syns det begynner å bli på tide nå som han har fyllt 3 år[;)]

Eg spør han om morgenen om han vil ha bleie eller truse på. Noen dager vil han ha truse og noen dager bleie[:)] går som regel bra,men noen ganger glemmer han seg og det går gale[;)]

min gutt er heller ikke bleietørr. han sitter på potta om morgen og kveld for å trene litt på å bli kjent med den. maser ikke for mye på det i begynnelsen, for da blir han nok bare lei. men prøver å la han gå litt naken nedentil i stua, å la potta også stå i stua, da er han veldig flink, men det med bæsjen vil han ha i bleia.. vi får bare trene videre. han er nok ikke helt klar enda.. gutter er som regel litt tregere enn jentene da, og noen er tidlig ute og noen litt senere.. *lykke til* [:)]

Ine Lorena sluttet med bleie om dagen nårhun var 2 år 4 mnd. Men da har vi hatt potten fremme,men hun ville heller sitte pådo.

Merket at hvis hun gikkmed kun truse, så tisset hun i buksen. Men hvis hun gikk naken, så ville hun på do. Tror trusen kanskje minte henne om en bleie.

Nå har hun begynt veldig med å skvette i buksen. Har ikke alltis tid til å gå på do. Blir mye klesvask[&:] men hun bruker bleie om natten ennå. orker ikke stressemed det ennå

Back
Topp