Slutte med bleie på natt

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Gutten vår har vært tørr på dagtid i et år. Han klarer derimot ikke å styre det på natt.
vi har nå begynt med gode rutiner for å se om vi kan hjelpe han da han selv vil slutte 100% med bleie. Vi legger grenser på drikkeinntak på kveldstid, alltid toalettet som det siste han gjør. Vi legger oss ca kl 22, og tar han da med på do før vi legger oss. Han tisser da helt hinsides masse. Skulle jo tro det var tomt.
Han våkner mellom kl 02-04, og har da tisset. Grunnet at vi da ikke skifter på senga på natt så han kan sove uten bleie har vi tatt på bleie og lagt han i vår seng.
Har noen forslag til tiltak?
han blir 4 år i sommer.

Er du sikker på at han er moden nok til å holde seg tørr hele natta? Med det mener jeg at bleieslutt om natta er avhengig av at han hjernen hans er moden nok til å skille ut hormoner som reduserer urinproduksjon på natt.

Er du sikker på at han er moden nok til å holde seg tørr hele natta? Med det mener jeg at bleieslutt om natta er avhengig av at han hjernen hans er moden nok til å skille ut hormoner som reduserer urinproduksjon på natt.
Nei, selvfølgelig er jeg ikke sikker på det. Dette er dog hans eget ønske om å ikke bruke bleie på natt, så må jo hjelpe han til å oppnå det han vil da. Trenger da noen tips.

Nei, selvfølgelig er jeg ikke sikker på det. Dette er dog hans eget ønske om å ikke bruke bleie på natt, så må jo hjelpe han til å oppnå det han vil da. Trenger da noen tips.

utfordringen er at hvis han ikke er moden nok vil selv ikke verdens beste tips hjelpe han, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke ment å være negativ, bare informativ.

utfordringen er at hvis han ikke er moden nok vil selv ikke verdens beste tips hjelpe han, hvis du skjønner hva jeg mener. Ikke ment å være negativ, bare informativ.
Må fortsatt møte han på hans ønske om å slutte, men forstår hva du mener. Må derimot forsøke å møte han og legge til rette for at han opplever mestring.

Jeg er faktisk usikker på hvor mye man kan gjøre for å få frem slutt på natt. Her hadde han sluttet på dagtid nesten ett år da jeg forsøkte å ta vekk bleia, da hadde vi flere helt tørre netter men også netter med tiss. Det gikk ikke så bra, om han måtte tisse våknet han ikke - hverken for å si ifra om at han måtte tisse og våknet heller ikke etter å ha tisset :p
Ventet noen måneder og da hadde vi plutselig bare tørre bleier, så da bestemte vi oss for å ta den vekk igjen og siden da har det bare fungert. Vi har ikke tatt han opp for å tisse men om han må tisse så våkner han selv og rekker å si ifra. Så det var kanskje ikke så mange tips her annet enn at det må gå seg til.

Men for å møte ønsket hans om ikke å sove med bleie, kan dere kanskje forsøke treningstruse? Da sover han jo hvertfall med noe annet enn den vanlige bleien. Den vil ikke holde på alt tisset, så om han tømmer blæra blir det fortsatt vått, men noe mindre vått enn bare med truse.
Har dere prøvd å la han sove naken nedentil? Om han sover med truse kaaan det være at den minner for mye om å sove med bleie når han er i lett søvn (og kunne ha våknet for å gå på do).
Det er nok likevel en naturlig modningsprosess, når man er i dyp søvn vil kroppen produsere mindre tiss, så siden du sier at han tisser masser allerede klokka 22 tenker jeg det kan indikere at han ikke har kommet dit enda.

Back
Topp