Slutte med ammingen

Kvælpklein!

Elsker forumet
Pga mindre og mindre melk og full puppenekt her nå, har jeg kastet inn håndkle og går over til mme på heltid. Har prøvd i det lengste og unngå det, men nå orker jeg ikke mer styr!

Så jeg lurer på om jeg skal slutte sånn tvert, eller bør jeg pumpe meg noen ganger pr. dag for å trappe ned?
  Har amma på natta/morgenen og på formiddagen frem til kl.15, frem til igår. Da nekta hun puppen kl.11 og i natt har hun våknet 2 ganger og nekta den da. Tidligere har hun sovet over fra kl.18-19 til 05-06 (derfor mindre og mindre melk, til tross for pumping osv.).
  Har ikke fått melkspreng når hun sover over, bare antydning til tett melkegang en gang.
Er klar over at det fins tabletter for å slutte, men tenker at det kanskje ikke er nødvendig siden jeg gradvis har mindre melk...

Du bør ikkje pumpe hvis du skal slutte, får du spreng, så melker du ut for hånd til det ikkje sprenger lenger. Tabletter trenger du ikkje hvertfall. Kjedelig å måtte slutte når en ikkje har lyst til det, hadde det slik sist vi, kjenner til følelsen man sitter igjen med... Rart man kan føle seg "avvist" av babyen sin fordi den ikkje vil ta brystet, ikkje sant?

Mente ikke og pumpe puppen tom, men bare melke bort sprenge. Beklager dårlig forklart! Jeg har ikke grensen på handmelking!!! Er rar følelse ja! Men det er godt å ha tatt en avgjørelse på det også. Slitsomt når ungen hyler hver gang hun blir lagt til puppen!!! Er sånn styr med flasker og rengjøring, men man lærer seg vel løsninger og rutiner på det å. Er jo så praktisk med puppen, men går det ikke så går det ikke! Skal trøste meg med en smirnof ice ikveld! En for å sovne på;-)

Jeg fortsatte å pumpe meg når mini her nektet å ta puppen. Da pumpet jeg noen ganger for dag og ga det på flaske, men det ble bare mindre og mindre melk da også. Så for noen dager siden sluttet jeg og da sluttet jeg bare brått. Var ikke mye  melk igjen i puppen lenger så det var ikke noe problem hvert fall :P

Ok... Får ikke til å slutte brått jeg, får tette melkeganger deluxe!!! Knallharde pupper og de klumpene er stooore! Så jeg må pumpe de tomme innimellom og massere i dusjen. Har gått bedre idag, så da har jeg pumpa bare litt.

Back
Topp