Slutte med amming

Troika

Glad i forumet
Septembermødre <3
Er nå nede i kun 1 gang før hun legger seg for kvelden. Har trappet ned gradvis. Husker jeg slutta når storebror også var rundt samme alder. Husker da at jeg etter en liten tid, fikk nok en tilstoppet melkegang eller noe. Brystet ble iafall hardt og vondt. Hva skal en gjøre hvis dette skjer egentlig?! Husker ikke hva som ble gjort og hva de anbefaler å gjøre? Ikke gjøre noe eller klemme ut noen dråper? Når enn skal slutte skal en da gå fra en gang til dagen til annenhverdag og kanskje enda sjeldnere? Har bare noen dråper igjen på kvelden nå da.... Litt vemodig og slutte å amme også... Hun spiser og drikker så godt ellers og melkemengden er straks tom...

Vi også har nesten gitt oss med ammingen. Får bare litt om morgenen og kvelden. Hun er straks 9 mnd.
De to andre barna var på samme alder når de slutta helt å amme. 9 og 10 mnd. Ville plutselig ikke ha mere.
Gikk greitt uten noen problemer når de slutta å amme. Hadde så lite melk så fikk ikke tilstoppet melkegang eller noe. Så tror det går greitt, vist man ikke har veldig mye melk.

Vi også har nesten gitt oss med ammingen. Får bare litt om morgenen og kvelden. Hun er straks 9 mnd.
De to andre barna var på samme alder når de slutta helt å amme. 9 og 10 mnd. Ville plutselig ikke ha mere.
Gikk greitt uten noen problemer når de slutta å amme. Hadde så lite melk så fikk ikke tilstoppet melkegang eller noe. Så tror det går greitt, vist man ikke har veldig mye melk.

Okay, satse på at det går bra. Vemodig å slutte å amme... Spes når en er ferdig med barn og vet en ikke skal gjøre det mer...

Okay, satse på at det går bra. Vemodig å slutte å amme... Spes når en er ferdig med barn og vet en ikke skal gjøre det mer...
Ja, litt vemodig.. men samtidig litt godt synes jeg. Nå har jeg tre barn og føler meg veldig ferdig. Det gjorde jeg ikke etter nr.2.
Måtte bare ha én til.. ;)

Hehe.... Vel her er det stopp etter 2 ;)

Jeg ammer heeele kvelden. Spiser så lite fast føde. Er 8mnd i dag. Kjenner jeg begynner å blir ganske så klar for at hun skal bli mindre avhenging av ammingen. Tips til at hun ikke skal fullamme enda? Kanskje jeg bare må kutte vekk på dagen, så hun er mer sulten til måltidene? Trenger snart en kveld for meg selv:happy:

Hadde noen dager med vonde pupper etter at jeg sluttet for noen uker siden. Klemte ut litt en kveld, og så ga det seg etter ca 3 dager tror jeg

jeg kunne klemme ut etpar dråper i over 3år etter jeg hadde slutta å amme med første.. prøvde kanskje 2-3ganger i året og jaggu kom det etpar dråper :p sprenget ga seg veldig fort, heldigvis :)

Back
Topp