Slutte ammingen

Annemor93

Gift med forumet
Desemberlykke 2018
Lille er snart 3 år og jeg føler meg helt ferdig med ammingen. Hun ammes om natten, fremdeles puppegal.
Noen tips til hvordan jeg kan gå frem med å slutte 'over natten' når jeg er alene ? :)
Hørte noen hadde smurt brystene inn i sort ansiktsmaske slik at barnet ikke fikk lyst på melk mer, kanskje det kan være noe:hilarious:

Hvis hun er tre kan det kanskje fungere å snakke sammen om det? Lage ny rutine på forhånd sammen, så reglene er satt og klare :)

Siden hun er så stor og du er alene, kan kanskje amming på dagtid erstattes/avledes av noe annet? Rosiner, frukt, sjokolade osv
Har også hørt mange si at puppen er sliten og må sove, men tilby kos og lese bok i stedet feks.
Fantastisk at du har ammet så lenge da ❤️ Min avvendte seg selv da han var 17mnd så jeg har ikke så mye erfaring å dele. Men han slutta med smokk litt etter 3 år og vi snakket da om det på forhånd og avtale at han skulle få en premie når han var klar for å slutte :) og da var det liksom helt greit.

Siden hun er så stor og du er alene, kan kanskje amming på dagtid erstattes/avledes av noe annet? Rosiner, frukt, sjokolade osv
Har også hørt mange si at puppen er sliten og må sove, men tilby kos og lese bok i stedet feks.
Fantastisk at du har ammet så lenge da ❤️ Min avvendte seg selv da han var 17mnd så jeg har ikke så mye erfaring å dele. Men han slutta med smokk litt etter 3 år og vi snakket da om det på forhånd og avtale at han skulle få en premie når han var klar for å slutte :) og da var det liksom helt greit.
Takk❤️ Det er natten som skal avvendes, dagen har vi klart:D Kanskje det finnes noen bøker om å slutte slik som ved potte trening og smokkeslutt? En premie kan være motiverende:happy:

Takk❤️ Det er natten som skal avvendes, dagen har vi klart:D Kanskje det finnes noen bøker om å slutte slik som ved potte trening og smokkeslutt? En premie kan være motiverende:happy:

mi er også tre år:-)

ved amming kuttet vi ved 16 mnd og etter litt desperasjon på å få til sluttinga(hadde en veldig fæl brystbetennelse som aldri ble bedre) endte vi opp med å sende hun til bestemor på overnatting for å slutte det funket umiddelbart i alle fall:-)

men vi sluttet nettopp med nattflaske som hun også har vært avhengig av, nå er hun så stor så vi snakket om det i forkant og hun forsto det men var vanskelig å huske på natt når hun voknet, har blitt endel gråt på natt, men hun roer seg fort om hun får litt kos:-)

tenker du sikkert bare må snakke og forklare o forkant og stålsette deg på noen litt tøffe netter så går den avvendiga sikkert greit:-)

mi er også tre år:)

ved amming kuttet vi ved 16 mnd og etter litt desperasjon på å få til sluttinga(hadde en veldig fæl brystbetennelse som aldri ble bedre) endte vi opp med å sende hun til bestemor på overnatting for å slutte det funket umiddelbart i alle fall:)

men vi sluttet nettopp med nattflaske som hun også har vært avhengig av, nå er hun så stor så vi snakket om det i forkant og hun forsto det men var vanskelig å huske på natt når hun voknet, har blitt endel gråt på natt, men hun roer seg fort om hun får litt kos:)

tenker du sikkert bare må snakke og forklare o forkant og stålsette deg på noen litt tøffe netter så går den avvendiga sikkert greit:)
Høres veldig bra ut:)
Hun er veldig opptatt av hvor stor jente hun kommer til å bli så jeg prøver å bruke det til min fordel nå for alt det er verdt når det kommer til å slutte med ammingen om natten også:p

Høres veldig bra ut:)
Hun er veldig opptatt av hvor stor jente hun kommer til å bli så jeg prøver å bruke det til min fordel nå for alt det er verdt når det kommer til å slutte med ammingen om natten også:p

her pakket vi inn alle flaskene å sendte de til nissen å fikk tilbake en «premie» nå er ikke det mulig på samme måte men kanskje man kan «skrive brev» eller noe å fortelle hvor stor å flink hun er som har sluttet med nattpuppen eller nokke.

her pakket vi inn alle flaskene å sendte de til nissen å fikk tilbake en «premie» nå er ikke det mulig på samme måte men kanskje man kan «skrive brev» eller noe å fortelle hvor stor å flink hun er som har sluttet med nattpuppen eller nokke.
Det hørtes veldig fint ut:) Nå vet jeg ikke hvor moden mentalt min lille er i forhold til andre rundt hennes alder men verdt et forsøk:D

Vi sendte også smokkene til nissebarna og fikk premie i posten. La smokkene i vår egen postkasse og mystisk nok lå det en premie der rett etterpå :hilarious:
Også ble faktisk ble 3åringen litt skuffa for det viser seg at det eneste som egentlig er en skikkelig premie, er en liten eventursjokolade Hahaha. Så det fikk han dagen etter da han hadde vært en natt uten smokk

Vi sendte også smokkene til nissebarna og fikk premie i posten. La smokkene i vår egen postkasse og mystisk nok lå det en premie der rett etterpå :hilarious:
Også ble faktisk ble 3åringen litt skuffa for det viser seg at det eneste som egentlig er en skikkelig premie, er en liten eventursjokolade Hahaha. Så det fikk han dagen etter da han hadde vært en natt uten smokk
Så gøy:hilarious:
Lurer virkelig på hvordan jeg kan kvitte meg med pupp en. Tror den må bli tom, syk eller noe sånt:joyful:

Barn er jo gjerne ganske åpne for sånne historier :p så det kan funke :)
Prøver så smått å forberede henne på ammslutt, tenker 3års dagen kan være grei å ha som 'slutt', men i dag ble det ramaskrik bare ved å snakke om det:hilarious:

Min var også ekstremt puppegal og jeg trodde aldri vi skulle bli ferdige... Men rundt 3-årsdagen kom milepælene på rad og rekke. Jeg sluttet rett og slett å tilby etterhvert (innså at jeg ofte var litt for rask med å hive ut puppen :rolleyes:) og da var prosessen veldig kort. Sluttet fullstendig måneden etter 3-årsdagen :) Hen var refluks/kolikkbarn og pupp var den eneste tingen som hjalp litt. Men vi kom i mål vi også :D

Min var også ekstremt puppegal og jeg trodde aldri vi skulle bli ferdige... Men rundt 3-årsdagen kom milepælene på rad og rekke. Jeg sluttet rett og slett å tilby etterhvert (innså at jeg ofte var litt for rask med å hive ut puppen :rolleyes:) og da var prosessen veldig kort. Sluttet fullstendig måneden etter 3-årsdagen :) Hen var refluks/kolikkbarn og pupp var den eneste tingen som hjalp litt. Men vi kom i mål vi også :D
Godt å høre det er håp:D

Back
Topp