Slutte amming?

Athea87

Flørter med forumet
Hei! Har en liten krabat på 13 mndr., som har sovet skrekkelig dårlig siden fødselen. Babyen vekker meg alt fra 3/4 ganger til opptil 20 ganger pr natt og roer seg ikke før jeg gir pupp. Bør jeg slutte å amme, og hvordan bør jeg gå frem? Tror dere ammestopp vil bedre søvnkvaliteten vår? Takk for alle tips, kommentarer og erfaringer!

Det hjalp her, men hun sover enda ikke natten gjennom. Blir snart 2 år. Men det er forskjell på 1-3 oppvåkninger hvor jeg bare gir smokk eller hun legger sge inntil meg og amming med 15-60 minutters intervall gjennom hele natta, hver natt :hilarious:
Jeg begynte nedtrapping rundt 14-15 mnd. Kuttet ett og ett måltid. Men det fungerte ikke veldig bra. Hun ga seg liksom aldri med å våkne hele tiden og mase. Så tilslutt ble det skikkelig cold turkey og hun og pappaen var alene hjemme i 3 netter, mens jeg og det andre barnet vårt dro på ferie til familie sammen. Så fikk jeh endelig litt tid alene med eldstemann også :) det fungerte bra og vi har ikke ammet siden. Men da var hun vel 17mnd så litt eldre enn din.
Hun fortsatte å våkne like ofte i 1,5 mnd etterpå. For hun var så vandt til det fra fødselen rett og slett. Men så gikk hun over til 1-3 oppvåkninger som er normalen nå, og det er da i hele tidsrommet 19:30 - 06:15 som er ca da hun sover om natta. Så vil si det er ganske bra.

Back
Topp