Slutte å sove på dagen

MiaDenPia

Elsker forumet
Her virker det som lille er i ferd med å slutte med dag luren sin, er ofte han ikke vil sove ... noen fler som opplever ?
 
Absolutt ikke. Her sover han nesten mer enn noen gang! Alltid hatt godt sovehjerte, så blir nok en stund til vi kutter dagsovingen. I ferien har han til og med trengt to lurer flere dager.
 
Absolutt ikke. Her sover han nesten mer enn noen gang! Alltid hatt godt sovehjerte, så blir nok en stund til vi kutter dagsovingen. I ferien har han til og med trengt to lurer flere dager.
Her opplever jeg ham som vanskelig å legge i perioder , når han derimot ikke har sovet er han mye lettere
 
Her opplever jeg ham som vanskelig å legge i perioder , når han derimot ikke har sovet er han mye lettere

Her ber han fortsatt om å sove om kvelden :p Skikkelig murmeldyr!
Høres ut som din er klar for å kutte dagsovingen.
 
Her ber han fortsatt om å sove om kvelden :p Skikkelig murmeldyr!
Høres ut som din er klar for å kutte dagsovingen.

Har gjort ett forsøk på å hoppe over luren dag , og klarte det , men kl 15 (jeg snudde ryggen til i 2 sek ) slukna han på sofaen stakkar , jeg fikk vekt ham ganske raskt ,men han sovna igjen flere ganger mens han stod oppreist .... Men ved hjelp av ulike aktiviteter , tegning , lek mm fikk jeg holdt han våken og vi kom over det og nå håper jeg han sovner godt til kvwlden
 
Har gjort ett forsøk på å hoppe over luren dag , og klarte det , men kl 15 (jeg snudde ryggen til i 2 sek ) slukna han på sofaen stakkar , jeg fikk vekt ham ganske raskt ,men han sovna igjen flere ganger mens han stod oppreist .... Men ved hjelp av ulike aktiviteter , tegning , lek mm fikk jeg holdt han våken og vi kom over det og nå håper jeg han sovner godt til kvwlden

Når legger han seg om kvelden?
 
Har vært litt sjau etter vi var på ferie men ca 20-2030

I gå var vi dog på hs for mål å vei, drop inn, og spurte hs om dette med søvn, og hun sa det er ingen fasit på når barn slutter å sove, men anbefalte å prøve å legge ham tidligere, og la ham sove på dagen ved behov ,
I går lot jeg han ikke sove på dagen , og han var kjempe trøtt ved 15 tiden men vi kom oss gjennom.det ved å drive på med ulike aktiviteter .... begynte kveldstellet ca kl 1815 , han var i seng ca kl 19, sovna ca 1915 ... og har sove helt til kl 07, altså nesten 12 timer, kjempe deilig ! Men lurer på om jeg skal la gam sove litt idag på dagen eller om jeg skal la det være,

Mannen og jeg har hvertfall bestemt oss for att vi skal legge om vanene til å være hjemme kl 17 , slik att han kan leke litt, se bt , kveldsmat og i seng til sju
 
Last edited:
Her må hun ha luren sin i 12-13 tiden, hvis ikke blir hun helt umulig utover dagen. Hun har aldri lyst til å sove, men sovner når hun blir lagt i sengen.
 
Har vært litt sjau etter vi var på ferie men ca 20-2030

I gå var vi dog på hs for mål å vei, drop inn, og spurte hs om dette med søvn, og hun sa det er ingen fasit på når barn slutter å sove, men anbefalte å prøve å legge ham tidligere, og la ham sove på dagen ved behov ,
I går lot jeg han ikke sove på dagen , og han var kjempe trøtt ved 15 tiden men vi kom oss gjennom.det ved å drive på med ulike aktiviteter .... begynte kveldstellet ca kl 1815 , han var i seng ca kl 19, sovna ca 1915 ... og har sove helt til kl 07, altså nesten 12 timer, kjempe deilig ! Men lurer på om jeg skal la gam sove litt idag på dagen eller om jeg skal la det være,

Mannen og jeg har hvertfall bestemt oss for att vi skal legge om vanene til å være hjemme kl 17 , slik att han kan leke litt, se bt , kveldsmat og i seng til sju

Tenkte også og foreslå at han kunne legge seg tidligere hvis han la seg seint. Her er han ofte i seng 18.00, men vi prøver å drøye det til nærmere 19. I ferien har han noen ganger vært oppe til 20, men da har han trengt to lurer på dagen.
Han sover nesten mer enn han på tre måneder, så tydelig at barn har forskjellige behov.
 
Nå har vi vært på 2 dagen uten dag soving og kanutten har sovet fra ca 19 til ca 0700 (omlag 12 timer), første dagen var han veldig trøtt kl 15 og sovna på sofaen , men klarte å vekke ham ganske raskt og holde ham våken til kl 19, å sove lur etter kl 15 har aldrig funket hos oss, idag opplevde jeg ham som mindre trøtt , og han holdt koken gjennom hele dagen :) men begynte å gjesper i fem seks tiden , gråt litt både i går og idag når jeg hadde gått ut av rommet .... Vi här dog en 2 veis babycall så jeg skyndte meg å trykke på knappen og sang natta sang av full hals =zzzz


Men jeg lurer på, bør jeg de om han kanskje vil dagsove like vell? Hvor mye sover en liten kar?
 
Ville prøvd noen dager til uten hvil på dagen. Her viser han ofte tegn på at han er trøtt i fem tiden selv om han har sovet på dagen. Kan jo eventuelt legge han litt før 19 de dagene han virker veldig trøtt.
 
I går sovna han kvart over sju ca , men i natt våkna han , og styra, jeg var så trøtt att jeg vare tok ham inn til oss... hvor han sovna igjen og sov til kvart på sju ca .... han sover på eget rom... prøvde å få ham til å sove litt i vogna før jeg så denne meldingen , men han ville ikke ... ikke på tale
 
Han var så trøtt idag når kl nærmet seg ett , att han bare ville sitte på fanget. .. så på.mannebs insistering lot vi han sove i vognen ca 50 minutter .... lurer på om han brygger på noe for han var veldig varm, men så här vi også vært i lekland
 
Lekeland tar jo på. Vi var der i går og begge gutta var helt utslitt selv om han minste stort sett lå i vogna.
 
Idag har minsten sove ca 1 time på dagen, han var kjempe trøtt for våkna 0530 , men ett mareritt å legge i kveld, brukt en time og han sovet ennå ikke , bare styrer...
 
Idag var ett mareritt, sånn sett, våkna i seks tiden .... så han var kjempe trøtt ... når formiddagen kom.... var på besøk i flere timer idag ; men tok bevist ikke med vogna (hadde 3 hjulsykkel, har med dytte stang og ben støtte så kan trille ham) , etterpå var vi en tur i byen , men da kl nærmet seg fire var han trøtt igjen og ville bare sove ... klarte å holde ham våken og lagt han til vanlig tid rett før kl 19... litt grining bare idag.... (ved leggetid )

Håper det hjelper og att vi gjør det rette ved å slutte nå
 
Står han da opp 05?
 
Back
Topp