Slutte å røyke

Tammy87

Betatt av forumet
Jeg fant ut for en uke siden at jeg er gravid. Er 5+1 i morgen , men jeg trappet veldig ned røykingen fra dag en jeg fikk posetiv test. Røyket mellom 10-14 røyk om dagen . Nå ligger det på ca 5-7 noen dager mindre. Men klarer ikke å slutte. Må ha morgen røyken med kaffe med melk og sukker og etter lunsjen på jobben .. jeg vet at dette er ikke bra men legen sa at det er bra at jeg har trappet ned så mye. Røyker to-tre på jobben og to hjemme etter jobb ., men nå er det helg i morgen , jeg skal kun ta morgen røyken før jobb i morra så kaster jeg pakken i søpla ..
har noen andre like problemer ?

Ikke jeg, men jeg så en annen i mai-forumet som også driver å trapper ned. Bra jobba!!! <3 jeg er bombesikker på at du klarer dette :)

Det finnes telefonlinjer du kan ringe til etterhvert om du har det tøft mens du holder ut, husk det.

Har ikke røyket selv, men ville bare ønske deg masse lykke til :)

Ikke jeg, men jeg så en annen i mai-forumet som også driver å trapper ned. Bra jobba!!! <3 jeg er bombesikker på at du klarer dette :)

Det finnes telefonlinjer du kan ringe til etterhvert om du har det tøft mens du holder ut, husk det.
Takk❤️
Skal klare dette :)

Min man sluttet å røyke på nyåret etter 20 år med 20+ sigaretter for dagen. Han gjorde en gradvis nedtrapping med overgang til damping, med nikotin. Etter to måneder var det 0 sigaretter, bare damping:)

Og når du kjenner suget kommer, finn på noe å gjøre :) mannen sluttet for en stund siden, han sa at det var enkelt å slutte, men etter ca 3 uker kom abstinenser, da måtte han gjøre andre ting, gå ut og jobbe, eller slikt. Noe som får tankene bort fra røyk.
Det er vanskelig, men vet at du klarer det så lenge du setter deg inn for å klare det! :)

Takk jenter :) tok min morgen røyk bare par trekk og kastet resten. Smakte ikke noe godt..
dere er bare herlige , dere gir meg mer motivasjon ;)
Takk igjen ❤️

Du klarer å slutte vist du vil virkelig vil. Ha trua på deg sjøl! Når suget kommer så sitt med en blyant,gå en tur,jeg strikka masse når jeg slutta for 6år siden. Lykke til :)

Enig! Jeg slutta på dagen når jeg bestemte meg for å gi opp røyken etter 7 år. Det var (så vidt jeg husker) kjipt de første to-tre ukene, men så gikk det seg til. Nå - 3,5 år senere - kan jeg ikke se for meg å være en røyker igjen noensinne [emoji5] Det er nok forskjellig hos alle, hva som fungerer best. Men for meg var en totalstopp/«forbud» det som gjorde susen. Masse lykke til [emoji173]️

Tenk på babyen! Det klarer du! Jeg snuste, hadde planer om å trappe ned før graviditet men fikk det ikke ordentlig til, endte med at jeg sluttet på vei til Rikshospitalet samme dag som jeg skulle ha innsett ( IVF) har ikke rørt snus etterpå for da tenkte jeg at jeg kunne være gravid. Tenkt på snus ja men tenkt mer på babyen i magen. [emoji173]️ er nå i uke 35. Masse lykke til [emoji4]

Jeg dampet med nikotin frem til tul i uke7. Hadde dårlig samvittighet for hvert står jeg tok. Så til meg selv at hvis det er liv på ultralyden så er det boks mer damping. Og det har jeg holdt! Innmari kjipt når suget kommer, men jeg spiser sukkerfrie pastiller når behovet kommer. Nå etter en uke er det langt mellom suget og jeg tenker faktisk ikke mye over det lenger. Men har alltid med meg pastiller

Så flott at du trapper ned! Og at du bare tok et par trekk av morgenrøyken. Har ingen erfaring selv, men vil bare si lykke til. Har hørt at noen heller tar seg en mini gulrot eller noe annet sundt snaks..og eventuelt begynner med noe annet man kan "fikle" med... Noe annet kos til kaffen liksom...hva med en liten sjokoladebit? selv om det ikke er det sundeste så er det jo faktisk bedre i lengden enn røyk, men skjønner at det absolutt ikke blir det samme :) uansett.. LYKKE TIL :) Du er flink!

Jeg dampet med nikotin frem til tul i uke7. Hadde dårlig samvittighet for hvert står jeg tok. Så til meg selv at hvis det er liv på ultralyden så er det boks mer damping. Og det har jeg holdt! Innmari kjipt når suget kommer, men jeg spiser sukkerfrie pastiller når behovet kommer. Nå etter en uke er det langt mellom suget og jeg tenker faktisk ikke mye over det lenger. Men har alltid med meg pastiller

Hvilken styrke dampet du når du slutta?

Jeg fant ut for en uke siden at jeg er gravid. Er 5+1 i morgen , men jeg trappet veldig ned røykingen fra dag en jeg fikk posetiv test. Røyket mellom 10-14 røyk om dagen . Nå ligger det på ca 5-7 noen dager mindre. Men klarer ikke å slutte. Må ha morgen røyken med kaffe med melk og sukker og etter lunsjen på jobben .. jeg vet at dette er ikke bra men legen sa at det er bra at jeg har trappet ned så mye. Røyker to-tre på jobben og to hjemme etter jobb ., men nå er det helg i morgen , jeg skal kun ta morgen røyken før jobb i morra så kaster jeg pakken i søpla ..
Er bare å slutte. Bestemme seg. Klarer man ikke slutte er ikke motivasjonen og lysten til å slutte der. Bedre å kutte tvert.

Jeg sniker innom å svarer selv om jeg ikke er helt klar til å melde meg inn selv enda. Jeg hadde det sånn med førstemann , men røykte 20-25om dagen . Jeg trappet ned til 5-7, så trappet jeg ned videre ned til jeg sluttet helt. Jeg var veldig åpen med alle om at jeg hadde trappet ned men ikke sluttet. Husker ikke dagen jeg sluttet men det tok ikke så lang tid. Har ikke røyket siden. Det er ca 7 år siden.

Back
Topp