Du bruker en utdatert nettleser. Det kan hende den ikke viser dette eller andre nettsteder riktig. Du bør oppgradere eller bruke et alternativ nettleser.
Jeg bestemte meg for å slutte!! Trappa ned med en røyk mindre hver dag i en uke og så var det slutt!
Og-ja,det var enkelt- jeg hadde jo verdens beste grunn til å gjøre det!! (slutta en uke etter at jeg slutta med pilla,dvs 5-6 mnd før jeg ble gravid)
Har ikke tatt ett trekk siden 7.mai og kommer heller ikke til å begynne igjen.
Dagen etter jeg fant ut at jeg var gravid sluttet jeg å røyke.Syns faktisk ikke det var så vanskelig, tenkte så mye på den lille i magen at jeg glemte bort hele røyken... Har prøvd 1000000000 ganger før uten å klare det, så håper jo bare jeg klarer å holde meg.
Hjelper litt å tenke på at visst man røyker mens man er gravid, så kan man på ultralyd se hvordan ungen "krøker" seg sammen... vil ikke utsette lilletrille for det. Men for all del...Jeg vet hvor vankelig det kan være....
Jeg begynte å røyke når jeg var 16 år og nå er jeg 31 år. Prøvde å slutte mange ganger for men del år siden, men motivasjonen var ikke sterk nok. Jeg sluttet nå for 4 år siden å røyke daglig, det falt seg bare helt naturlig. Tenkte ikke over det. Var rett og slett lei av røyken. Så jeg var og er ganske heldig for det var ikke noe problem. Har festrøyket de siste 4 årene, men når jeg ble gravid ble det slutt på festingen og dermed røykingen og..
Jeg bestemte meg for å slutte.. Så da jeg til gubben at jeg skulle ta 5 røyk idag, 4 i morgen osvosv.. Så når sisste dagen kom å jeg ikke skulle røyke mer.. Så var jeg slutta! Har ikke rørt røyk siden[:D] 28 august 2005 faktisk[;)]
slutta på dagen da testen viste positiv.røyka lite fra før da, 1-3 per dag + litt mer på fest da selvfølgelig.baby i magen var motivasjon nok for meg!![:D]
Jeg begynte på røykeslutt-piller, men ble litt skremt av alle bivirkningene de kunne ha, så jeg sluttet med både dem og røyken... og det har gått bra!! Har ikke hatt lyst på verken pillene eller røyken igjen[;)]