Slutte å amme??

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Har spm til alle dere som har slutta å amme eller som har tidligere erfaring.

Jeg vil gjerne slutte å amme nå. Sønnen min er 8,5mnd og jeg har for andre gang på 2 mnd fått soppinfeksjon på brysta.
Nå gjør det så vondt at jeg gruer meg hver gang jeg skal amme.

Ammer ca 3 ganger i løper av dagen og rundt 3 ganger på natta.

Så hvordan bør jeg slutte?

Tenkte at jeg bare bråslutter og ammer BARE når jeg har spreng.

Han spiser grøt og div gjennom dagen men føler han må ha melk også han er ikke så stor fan av mme men tenker at om han blir veldig sulten så kommer han til å ta flaska.
Har skrevet til ammehjelpen ang å slutte med anminga men tenkte å spørre dere også.

Hvor lenge har man melk når man slutter å amme?
 
Vi slet lenge med å få ho til å ta flaske med mme. Helt til jeg bestemte at nå må vi. Vi sluttet helt og brått ! Tilbydde henne mme når jeg vanligvis ville ha ammet, de tre første "måltidene " nektet hun , men på fjerde skjønnte ho at ho ikje fikk pupp så fra da tok ho flaska :)

Jeg hadde litt spreng i to dager (håndmelka det verste sprenget) etter ett par uker var melka mi borte.
 
Har spm til alle dere som har slutta å amme eller som har tidligere erfaring.

Jeg vil gjerne slutte å amme nå. Sønnen min er 8,5mnd og jeg har for andre gang på 2 mnd fått soppinfeksjon på brysta.
Nå gjør det så vondt at jeg gruer meg hver gang jeg skal amme.

Ammer ca 3 ganger i løper av dagen og rundt 3 ganger på natta.

Så hvordan bør jeg slutte?

Tenkte at jeg bare bråslutter og ammer BARE når jeg har spreng.

Han spiser grøt og div gjennom dagen men føler han må ha melk også han er ikke så stor fan av mme men tenker at om han blir veldig sulten så kommer han til å ta flaska.
Har skrevet til ammehjelpen ang å slutte med anminga men tenkte å spørre dere også.

Hvor lenge har man melk når man slutter å amme?
Hva spiser han før natta??

Her spiser hun en god porsjon grøt, å får en flaske med ca 150ml MME,så hun sover gjennom hele natta:)

Hun vil nå kun ha litt pupp på morgenen i senga før vi står opp, dette har hun fått bestemme selv..
Hun får tre flasker med MME iløpet av dagen:)
 
Hva spiser han før natta??

Her spiser hun en god porsjon grøt, å får en flaske med ca 150ml MME,så hun sover gjennom hele natta:)

Hun vil nå kun ha litt pupp på morgenen i senga før vi står opp, dette har hun fått bestemme selv..
Hun får tre flasker med MME iløpet av dagen:)
Han spiser en god porsjon grøt rund 18.00. Også ammer jeg når han skal sove rundt 19.00. Får vell prøve som du gjorde å bare tilby mme når jeg vanligvis vil ha ammet. Takk
 
Det beste for babyen og puppene, er nok å trappe ned ammingen. Spesielt siden du ammer såpass mye og i tillegg har sopp. Hvis du bråslutter kan du få kuler og tette melkeganger, som igjen kan føre til brystbetennelse. Det er virkelig ikke å anbefale å få det!! Jeg trappet sakte ned, og da regulerte det seg selv i puppene, og jeg slapp spreng. I tillegg så venner babyen seg til det sakte, men sikkert. Lykke til :)
 
Det beste for babyen og puppene, er nok å trappe ned ammingen. Spesielt siden du ammer såpass mye og i tillegg har sopp. Hvis du bråslutter kan du få kuler og tette melkeganger, som igjen kan føre til brystbetennelse. Det er virkelig ikke å anbefale å få det!! Jeg trappet sakte ned, og da regulerte det seg selv i puppene, og jeg slapp spreng. I tillegg så venner babyen seg til det sakte, men sikkert. Lykke til :)

Det gjør bare så vondt fordi jeg har fått store kutt/sår. Men hvis jeg f.eks ammer 1 gang(før 3) på dagen og ammer på natta 2 ganger (før 3-4)
 
Gå til legen og krev å få tabletter for å få det vekk. Jeg måtte det, canesten tok ikke knekken på det hos meg heller. Holdt på å gi opp hele greia, men det kom aldri tilbake etter jeg fikk tabletter :) det står i felleskatalogen at du ikke skal amme med diflucan tabletter, men ifølge nasjonalt kompetansesenter for amming går det greit. Vis legen denne: http://www.relis.no/Aktuelt/Arkiv/2...a_brystet_hos_ammende_og_i_munnen_hos_diebarn
Jeg skjønner hvis du er lei av å amme også, men soppen er bra å få bort uansett om du skal amme videre eller ikke :) lykke til!
 
Det gjør bare så vondt fordi jeg har fått store kutt/sår. Men hvis jeg f.eks ammer 1 gang(før 3) på dagen og ammer på natta 2 ganger (før 3-4)
Uff, føler med deg. Hadde så grusomme smerter i starten av ammeperioden. Han gulpet blod flere ganger, siden jeg var så sår. Endte med brystbetennelse. Hadde helt klart gått til legen. Bør ta en prøve fra brystvorta, så du får riktig behandling. Fått svar fra ammehjelpen?
 
Uff, føler med deg. Hadde så grusomme smerter i starten av ammeperioden. Han gulpet blod flere ganger, siden jeg var så sår. Endte med brystbetennelse. Hadde helt klart gått til legen. Bør ta en prøve fra brystvorta, så du får riktig behandling. Fått svar fra ammehjelpen?
Nei ikke fått no svar ennå:(
Men i går så ammet jeg ikke hele dagen bare på natta han våkna vell rundt 3 ganger. I dag har jeg prøvd å amme men han bare biter. Ser at når dem får hvile lenge så har jeg ikke så vondt og kutta/såra har begynt å gå igjen. Men tror det er sopp for hadde det sist gang å det gikk over med canesten bare og sånn mikstur på guttungen.
 
Nei ikke fått no svar ennå:(
Men i går så ammet jeg ikke hele dagen bare på natta han våkna vell rundt 3 ganger. I dag har jeg prøvd å amme men han bare biter. Ser at når dem får hvile lenge så har jeg ikke så vondt og kutta/såra har begynt å gå igjen. Men tror det er sopp for hadde det sist gang å det gikk over med canesten bare og sånn mikstur på guttungen.
Skjønner! Hvordan går det med spreng? Fint hvis det går å bråslutte da :) jeg var i kontakt med en veldig koselig dame på ammehjelpen. Skal jeg sende deg tlf på personlig melding?
 
Skjønner! Hvordan går det med spreng? Fint hvis det går å bråslutte da :) jeg var i kontakt med en veldig koselig dame på ammehjelpen. Skal jeg sende deg tlf på personlig melding?
Det går faktisk bra får ikke no spreng før kveld rundt 19.00 så ammer da. I går natt våknet han 2 ganger så tenker at sakte men sikkert så slutter han å våkne på natta også. Ja du kan godt sende meg nr. Har fremdeles ikke fått svar jeg.
 
Det går faktisk bra får ikke no spreng før kveld rundt 19.00 så ammer da. I går natt våknet han 2 ganger så tenker at sakte men sikkert så slutter han å våkne på natta også. Ja du kan godt sende meg nr. Har fremdeles ikke fått svar jeg.
Sendt deg pm
 
Back
Topp