Slutte å amme?

dija

Forelsket i forumet
Februarlykke 2015
Hei

Har spm til alle dere som har slutta å amme eller som har tidligere erfaring.

Jeg vil gjerne slutte å amme nå. Sønnen min er 8,5mnd og jeg har for andre gang på 2 mnd fått soppinfeksjon på brysta.
Nå gjør det så vondt at jeg gruer meg hver gang jeg skal amme.

Ammer ca 3 ganger i løper av dagen og rundt 3 ganger på natta.

Så hvordan bør jeg slutte?

Tenkte at jeg bare bråslutter og ammer BARE når jeg har spreng.

Han spiser grøt og div gjennom dagen men føler han må ha melk også han er ikke så stor fan av mme men tenker at om han blir veldig sulten så kommer han til å ta flaska.
Har skrevet til ammehjelpen ang å slutte med anminga men tenkte å spørre dere også.

Hvor lenge har man melk når man slutter å amme?
 
Jeg har hatt melk opptil mellom 6 mnd og 1 år med mine 2 andre, men veldig lite og kun hvis jeg klemmer.

Prøv å trapp ned på ammingen, da vil melken gradvis forsvinne :)

Sent from my GT-I9195 using BV Forum mobile app
 
Jeg ville ha slutta om natta først for da synker produksjonen. Gi det et par dager og så slutt på dagen også? Tenker du vil få mindre spreng da hvertfall. Har ikke noe tips til hvordan du kan få han til å ta flaske/erstatning da...bytte merke kanskje?
 
Jeg ammer kun på kvelden når hun skal sove og på natten, av og til 1 gang på dagen viss hun er sulten etter måltid. Jeg kuttet gradvis ned fra dag til dag, men hun etterspurte ikke etter puppen heller så.. Det falt seg litt naturlig! Hun tar heller ikke flaske og får ikke mme ved siden av. Men hun legger på seg greit og er ikke sulten. Jeg skal snart slutte med amming på kveld/natt også, men gruer meg litt og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, siden hun sovner til puppen og tar ikke smokk eller flaske..
Følger denne om her kommer noen tips, fortell gjerne hvordan det går med deg :)
 
Jeg ammer kun på kvelden når hun skal sove og på natten, av og til 1 gang på dagen viss hun er sulten etter måltid. Jeg kuttet gradvis ned fra dag til dag, men hun etterspurte ikke etter puppen heller så.. Det falt seg litt naturlig! Hun tar heller ikke flaske og får ikke mme ved siden av. Men hun legger på seg greit og er ikke sulten. Jeg skal snart slutte med amming på kveld/natt også, men gruer meg litt og vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det, siden hun sovner til puppen og tar ikke smokk eller flaske..
Følger denne om her kommer noen tips, fortell gjerne hvordan det går med deg :)

06.00 var siste ganget jeg ammet. Han fikk grøt til frokost. Så ga jeg han flaske melk til lunsj og han drakk den faktisk opp. Så var vi ute og fikk ikke gitt no mat så lagde ennå en flaske som han drakk rundt 13.30 og han drakk hele da også. Så fikk han middag. Så litt fruktsmoothie. Så grøt til kvelds. Så lagde jeg ennå en flaske som han skulle få når han skulle legge seg men den nekta han å ta. Prøvde å få han til å sove uten melk men det gikk ikke så jeg amma. Og godt var det for hadde SPRENG. Nå sover han foreløbig så får se hvor ofte han våkner gjennom natta. Men gikk bra å ikke amme fra morgen til kveld ihvertfall.
 
06.00 var siste ganget jeg ammet. Han fikk grøt til frokost. Så ga jeg han flaske melk til lunsj og han drakk den faktisk opp. Så var vi ute og fikk ikke gitt no mat så lagde ennå en flaske som han drakk rundt 13.30 og han drakk hele da også. Så fikk han middag. Så litt fruktsmoothie. Så grøt til kvelds. Så lagde jeg ennå en flaske som han skulle få når han skulle legge seg men den nekta han å ta. Prøvde å få han til å sove uten melk men det gikk ikke så jeg amma. Og godt var det for hadde SPRENG. Nå sover han foreløbig så får se hvor ofte han våkner gjennom natta. Men gikk bra å ikke amme fra morgen til kveld ihvertfall.

Jeg også synes det går fint å ikke amme på dagen, er verre med kveld/natt ja. Hvordan gikk natten for dere? :) føler puppen er mer kos for henne enn mat, utenom når hun er sulten en gang på natten.
 
Jeg også synes det går fint å ikke amme på dagen, er verre med kveld/natt ja. Hvordan gikk natten for dere? :) føler puppen er mer kos for henne enn mat, utenom når hun er sulten en gang på natten.
Han våkna 3 ganger så amma da. I dag har han heller ikke fått frem til nå. Prøvde 2 ganger men han bare beit meg:s jeg tror han har gjort det til en vane bare å våkne tror ikke han er sulten. Får se hvordan det går i kveld
 
Back
Topp