Slutte å amme?

L

LilleMillemor

Guest
Jeg skjønner ikke helt hvordan jeg skal klare det?
Snuppa ammer før soving både på dag og kveld ( og visst hun våkner på natta)!
Kjenner jeg er lei, og tiden snart er inne for å avenne henne. Men hvordan? Og når?
Hun drikker ikke mme, men elsker vann. Må hun ha mme?

Noen som har erfaringer selv å dele?
 
Jeg mista melka relativt fort etter 4-5 måneder så hun måtte værsågod drikke mme fra flaske. Ammet frem til det begynte å minke, men hadde pumpe som ble brukt til kveldsmåltidet, for at hun skulle bli mett før natta. I begynnelsen blandet jeg pumpet morsmelk med mme. Begynte med bare litt mme og økte mengden gradvis gjennom 2-3 uker til det kun ble gitt mme. Etter det var morsmelken borte, men ho lille klaga ikke i det heile tatt:) Vet ikke om det vil hjelpe hos deg, men det funka her!
 
Jeg mener å ha hørt at dersom man slutter å amme skal de ha mme til de er et år ca? Snakk med helsestasjonen du :)
 
Vi har den siste uken jobbet med legging her, i samarbeid med helsesøster og psykolog. Har sluttet med amming tilknyttet legging, dvs tatt ammingen bort fra soverommet. Han får noen ganger nuss i stuen før legging, noen ganger bare grøt. Om natten vann. Fikk beskjed om at man ikke skal begynne å gi flaske/mme i stedet. Avvenningen har gått overraskende greit! Men vonde pupper de første tre dagene :p
 
Back
Topp