Slutte å amme i søvn?

Lilly88

Blir kjent med forumet
Novemberbarna 2021
Hei. Jeg har ammet i søvn fra starten, og nå holder vi fortsatt på med det ved 11 mnd. Problemet nå er tannfrembrudd og at hun rett og slett biter! Jeg sier selvsagt nei og stopper når det skjer, men det gjør at det blir vanskelig med legging. Har blitt bitt til blods to ganger og synes det er fryktelig vondt! Det er for det meste ved leggetid hun biter og ikke ellers i døgnet. Er det noen som har sluttet med dette og har noen gode råd?
 
Ikke helt det samme men vi har en sta liten sak, som ikke lett lar seg overbevise til nye rutiner, hehe. Jeg nattammet leeenhe. Med sønnen min var vi ferdig på noen få netter med avhengig, mens hun her aldri g seg med masing selv etter 3 uker uten nattpupp. Tilslutt måtte vi bare slutte tvert og la pappaen fikse alt av legging og netter, og slutte å amme.
Nå sier jeg ikke at du skal slutte å amme da, men med noen barn nå man bare kutte ting tvert. Feks art dere bare fra den ene kvelden til den andre endrer leggerutinen fra amming til ligge i armkroken. Det blir som regel store protester, men de pleier p tilvende seg nye ting etter 3 netter som regel :)
Du trenger ikke ta vekk nærhet selv om du tar vekk puppen ved legging. Amme henne for eksempel i stua før legging og fortell at det ikke blir pupp på soverommet. De forstår litt mer enn vi tror.
Lykke til
 
Når det gjelder biting, så har det gått over her, det varte kanskje noen uker, og så bare sluttet babyen av seg selv, men han var ganske mye mindre da. Uansett lov å håpe at det går over hvis du ønsker å fortsette å amme i søvn :) ellers kan jeg anbefale å søke på amme i søvn/nattamming på ammehjelpsgruppa på facebook, populært tema, så det er mange erfaringer. Ammehjelpen har også noen artikler: https://ammehjelpen.no/nattamming/
Foreldrerådet har også noen episoder som kan være fine å høre, med Maria bakkeid og Caroline lorentzen, bare Google foreldrerådet + søvn så finner du de :)
 
Back
Topp