Slutte å amme i søvn

Merete

Andre møte med forumet
Hei! Jeg tenkte at jeg nå skulle få jenten min på snart 8 mnd til å sovne selv i sin egen seng. Har ammet henne i søvn hele døgnet i vår seng inntil nylig da hun plutselig klarte å sovne selv i vognen på dagtid. (Halleluja!) Men kveldene er fremdeles sånn at kun jeg kan legge henne for hun "må" ha puppen. (Hun tar ikke smokk) Planen min er nå at jeg skal først få henne vant til sengen sin på dagtid ved å leke og kose der. Så amme som vanlig og legge henne. Så kanskje amme til hun nesten sovner og legge henne. Og så har jeg jo da et håp om at hun tilslutt klarer å sovne i den av seg selv. Det jeg lurer på er om det er noen her inne som har gjort noe lignende? Evt en annen teknikk? (Som ikke innebærer for mye skriking) Og fungerte det?! Hehe.. Jeg begynner snart i jobb igjen. Med kveldsvakter så jeg må få orden på dette innen 2 mnd. Huff. Gruer meg!

Har du begynt å prøve? Hvordan har det gått?Dytter denne for å se om andre har erfaring :)

Har du begynt å prøve? Hvordan har det gått?Dytter denne for å se om andre har erfaring :)
Har begynt med tilvenningen. Det går veldig bra. Hun koser seg i sengen. Så jeg har troen nå! :) Neste steg blir å se om jeg kan flytte henne over i sengen når hun er sovnet. [emoji106]

Det var ganske lik hos oss. Min datter også sovnet kun med pupp :) Jeg også måtte på jobb og hun ville ikke ha smokk. Plutselig så begynt hun å ta den og sovne slik og det var også rund 8 mnd. Litt seinere sluttet jeg å amme helt (som jeg egentlig etter en måned angret på og savner fortsatt mye ;) ) . Hun ville sove kun i sengen våres og vi klarte ikke å lære hun til å sove i hennes seng. Jeg gitt opp etter en uke og tenkte at hun er ikke klar enda og trenger bare kos. Nå hun er 1 år. Vi kom hjem fra sommerferie og tenkte å prøve igjen. Og faktisk hun sovnet med en gang etter første forsøk uten noe skriking og gråt :) kanskje best å bare gi dem tid ;)

Mi på 7 mnd har sluttet å sovne av amming nå, helt av seg selv. En stund bysset jeg henne i søvn i stedet, men nå ligger vi bare i dobbeltsenga og koser til hun er trøtt, så legger jeg henne i sprinkelsenga og da sovner hun.. Dette har gått helt av seg selv egentlig, så jeg ville ikke stresset så veldig med det. Er nok lurt å ta det gradvis som du tenker :-) Prøver dere med jevne mellomrom at pappaen legger henne så kan det plutselig funke ;-)

Mi på 7 mnd har sluttet å sovne av amming nå, helt av seg selv. En stund bysset jeg henne i søvn i stedet, men nå ligger vi bare i dobbeltsenga og koser til hun er trøtt, så legger jeg henne i sprinkelsenga og da sovner hun.. Dette har gått helt av seg selv egentlig, så jeg ville ikke stresset så veldig med det. Er nok lurt å ta det gradvis som du tenker :-) Prøver dere med jevne mellomrom at pappaen legger henne så kan det plutselig funke ;-)
Hørtes jo helt perfekt ut!! Så kjekt for dere:) Har hørt flere som sier d går av seg selv så det var det jeg også håpet på! Det er bare så dumt hvis d ikke gjør d og så er jeg plutselig på kveldsvakt! [emoji28] Men jeg har så lite lyst å "tvinge" henne! Men at pappaen prøver noen ganger er jo kanskje en løsning? Kan jo være hun skjønner at da er d ingen pupp å få. [emoji5]️[emoji106]

Det var ganske lik hos oss. Min datter også sovnet kun med pupp :) Jeg også måtte på jobb og hun ville ikke ha smokk. Plutselig så begynt hun å ta den og sovne slik og det var også rund 8 mnd. Litt seinere sluttet jeg å amme helt (som jeg egentlig etter en måned angret på og savner fortsatt mye ;) ) . Hun ville sove kun i sengen våres og vi klarte ikke å lære hun til å sove i hennes seng. Jeg gitt opp etter en uke og tenkte at hun er ikke klar enda og trenger bare kos. Nå hun er 1 år. Vi kom hjem fra sommerferie og tenkte å prøve igjen. Og faktisk hun sovnet med en gang etter første forsøk uten noe skriking og gråt :) kanskje best å bare gi dem tid ;)
Her er det også kun vår seng. Det gjør meg ingenting. Men jeg tror det er litt av grunnen til at hun våkner så ofte. At vi forstyrrer henne i søvnen. Jeg håper fremdeles litt på at hun skal ta smokken. Samtidig ikke!da slipper vi jo å avvenne henne med den også:p Det virker som om ting bare ordner seg med en gang de er klar for det selv. [emoji5]️

Hørtes jo helt perfekt ut!! Så kjekt for dere:) Har hørt flere som sier d går av seg selv så det var det jeg også håpet på! Det er bare så dumt hvis d ikke gjør d og så er jeg plutselig på kveldsvakt! [emoji28] Men jeg har så lite lyst å "tvinge" henne! Men at pappaen prøver noen ganger er jo kanskje en løsning? Kan jo være hun skjønner at da er d ingen pupp å få. [emoji5]️[emoji106]
Prøv forresten å søke opp "No cry sleep method" eller noe sånt på YouTube. Video av ei som "danser" ungen sin i søvn. Kom på nå at det var slik "puppeavvenningen" startet her - da fant hun visst ut at det gikk an å sovne uten pupp :-) Gjør det noen ganger enda hvis hun bruker lang tid på å sovne.

Prøv forresten å søke opp "No cry sleep method" eller noe sånt på YouTube. Video av ei som "danser" ungen sin i søvn. Kom på nå at det var slik "puppeavvenningen" startet her - da fant hun visst ut at det gikk an å sovne uten pupp :-) Gjør det noen ganger enda hvis hun bruker lang tid på å sovne.
Fant den! "Gentle goodnight" her den. Supert tips!! Det skal testes ut ikveld. Hun er litt syk for tiden da. Så vi får se om den fungerer. Hvis ikke får vi prøve igjen når hun er helt frisk. [emoji5]️ Men tusen takk for tips!!!! [emoji122]

Ja samme her. Ville at hun skulle bruke smokk og samtidig ikke av samme grunn. Derfor prøver å begrense den kun til hun skal sove :) Jeg likte å sove med min lille og. Savner det masse nå men må bare klare det så hun blir ikke vant på nytt å sove med meg ;) de vokser alt for fort! :)

Nå er jeg godt igang på 4. dagen. Ammer og så bysser jeg til hun sovner og legger henne i sin egen seng. Det har gått greit, men hun våkner like ofte som vanlig dessverre. Inatt var det hver time! [emoji42] Har et håp om at det bare er en overgangsfase.
Hun må bysses da. Får ikke henne til å sovne igjen i sengen. Av seg selv. Akk. Vanskelig dette her!! [emoji28]

Back
Topp