Slutta dere med...

MortilTo19

Elsker forumet
Juli13-jentene
parfyme da dere fikk baby?
Jeg har ikke brukt det siden jeg fødte.
Med tanke på all hud mot hud kontakt vi har tenker jeg at det ville irritert lille. Hvordan er det med dere?

Det tok faktisk flere uker fra fødselen før jeg brukte parfyme igjen. Er veeeldig sjeldent jeg bruker det nå. Og om jeg bruker det, så er det halve dosen i forhold til det jeg brukte før. Har ikke merket noe ubehag på Markus av det lille jeg bruker parfyme.

Brukte ikkje noe særlig med parfyme før baby kom heller så e vel det samme som før her :)

Jente 27.07.13 <3

Jeg bruker ikke parfyme nå, jeg vil at babyen skal kjenne lukten av meg, og ikke parfymen min. Ikke at jeg bruker så mye parfyme til vanlig heller siden vi ikke kan bruke det på jobb.

For meg er det helt utenkelig å ikke bruke parfyme... Ikke sprayer jeg bebbisen, og ikke ligger hun å sleiker der jeg har sprayet meg.

Kan ikke se hvorfor det skulle være noe man skulle unngå...

**JENTE FØDT 10.03.2010**
**JENTE FØDT 05.07.2013**

Det har jeg slutta med ja. Pga kjemikaliene som er i det. I mage andre land lar man jo faktisk være pga sin egen helse også, så da lar jeg være for babys skyld nå :-) Men har brukt et par ganger littegrann når vi skal i selskap. Mannen dropper det på fridager, men tar på litt før jobb når det da er 8-9 timer til lille skal nær ham :-)

Jeg bruker litt parfyme hver dag, men babyen er ikke i kontakt med der jeg sprayer.

----------------------------
Fødte en gutt 20. juli ❤

Er blitt en vane å ikke ha parafyme på, da jeg jobber på småbarnsavd i barnehage. Blir kun til fest :)

Før fødselen brukte jeg hver dag. Har ikke brukt parfyme en gang siden fødselen. Orker ikke parfymelukt på babyen min.

Jeg vil heller ikke at det skal lukte parfyme av baby, syns det er fælt. Men de gangene jeg har brukt parfyme tok jeg det bak i nakken/ryggen under klærne mine. Funka litt det, da... :)

❤ Emil 13.juli -13 ❤
❤ Theodor 6.mai -10 ❤

Slutta helt, på sykehuset fikk vi beskjed om at det var strengt forbudt siden hu var lita, så har bare ikke begynt igjen :-)

Fikk en prinsesse 8. Mai <3 10 uker for tidlig

Bruker stort sett hver dag, men bare en liten dæsj bak i nakken der babyen ikke kommer i kontakt med det.

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Back
Topp