slutt:(

Sadmira

Glad i forumet
Jaja da var det slutt på amminga[:(] har prøvd og prøvd i ca 3 uker nå, gikk bra et par dager og så gikk det skeis igjen[:(] så da blir det pumping ei stund fremover, så langt lageret rekker[;)] ellers blir det vel mme. Så i og med at jeg er heeelt grønn på det der med MME lurer jeg på hvordan dere gjør det?[;)] 

Synes du er flink jeg som prøver så godt du kan!
Slik gjør jeg det med flaskingen:
- koker opp vann og har det på en beholder (en tupperware-shaker)
- tar oppi så mye vann jeg skal ha i flaska (som oftest 150ml)
- varmer flaska med vannet i mikro
- tar oppi pulveret (jeg bruker nan og 150ml tilsvarer 5 måleskjeer)
- rister osv og stapper det i ungen;)

Kan være greit å ha noen flasker stående i kjøleskapet til nattmåltidene så kan du varme det i mikroen eller i vannbad. Men ta av flaskesmokken/toppa hvis du varmer i mikroen.

Noen blander ut masse erstatning på en gang, så mye de trenger i løpet av en dag så slipper de å blande ut for hver gang.

ORIGINAL: kristinpia84

Synes du er flink jeg som prøver så godt du kan!
Slik gjør jeg det med flaskingen:
- koker opp vann og har det på en beholder (en tupperware-shaker)
- tar oppi så mye vann jeg skal ha i flaska (som oftest 150ml)
- varmer flaska med vannet i mikro
- tar oppi pulveret (jeg bruker nan og 150ml tilsvarer 5 måleskjeer)
- rister osv og stapper det i ungen;)

Kan være greit å ha noen flasker stående i kjøleskapet til nattmåltidene så kan du varme det i mikroen eller i vannbad. Men ta av flaskesmokken/toppa hvis du varmer i mikroen.

Noen blander ut masse erstatning på en gang, så mye de trenger i løpet av en dag så slipper de å blande ut for hver gang.

Takk takk[;)] Jeg har også kjøpt NAN så får jeg prøve meg frem[;)]

Hei på deg ;D Syns du har gjort en kjempe god innsats jeg!!

Vi gjør som de gjorde på sykehuset. Blander mme for et døgn av gangen og har i kjøleskapet og varmer opp så mye vi skal ha i tåteflaske til hvert måltid. Veldig enkelt og greit:D Vet at mange sier den skal være helt fersk når du lager til, men de gjorde slik på nyfødt intensiv, så da tenker jeg det går bra. Men du får finne ut av hvordan DU vil ha det =) Lykke til snuppa

Back
Topp