Slutt på lystgass for fødende i Oslo-området

Leste det! Helt grusomt!!!!

Uæh, så det der tidligere på morgen i dag, men der stod det bare Rikshospitalet. Jeg har fått plass på Ullevål og håpet at de fortsatt ville ha det der, men det ser jo ikke sånn ut nå... Kunne de ikke ha ventet til januar? Jaja..

De har ikke lystgass på sykehuset her heller. Vi må nok bare innstille oss på mildere ting som akupunktur og varmt vann etc eller epidural. :-)

Man klarer seg alltids uten å denna gassen. Men det var en gooooooood redning for meg sist altså, så det hadde vært litt krise :)

Jeg håper  ikke dette skjer før jeg skal føde i Januar. Forrige gang brukte jeg bare lystgass, hadde det ikke vært for den, vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. 

på Ålesund sykehus er det lenge siden dem slutta med det..
jeg syns det var himmelsk ved forrige fødsel..

Er jo iallefall bra at de dropper den om den faktisk kan skade de ansatte:S Men jeg tenker kanskje mer sånn fordi jeg ikke tror jeg kommer til å bruke det tilbudet.

Prøvde lystgass sist, men ble bare skikkelig kvalm og fjern i tillegg på at den ikke hjalp noen ting på smertene, så det ble fødsel uten noe smertestillende sist. Ba om epidural, men fødselen gikk så kjapt at jeg lå 20 min inn i pressrier når epiduralen kom (og da får man jo ikke det).Var jo forsåvidt greit å klare seg uten noe når fødselen først var overstått:P

skjønner jo grunnen.... Men hadde nok ikke klart uten siste gang. Men damer vi er sterk!!!! Vi klarer oss også uten gass hvis vi må. Er ikke mye valg vi har. Skal føde på Ullevål..

Håper de lar den bli på AHUS!

Da jeg fødte der så fikk jeg beskjed om at jeg måtte puste ut gassen i maska og ikke i rommet selv om dehar helt nytt ventilasjonsanlegg, så jeg håper!!! Der har de måler i rommet osv, så har et håp siden de er så strenge på hvordan man bruker den :P

Back
Topp