Slutt på ammingen?

frøken85

Glad i forumet
Føler at ammingen nærmer seg slutten her, og det er litt trist synes jeg. Han har nektet å ta venstre pupp(som har hatt lavest produksjon hele tiden) på dagtid i 3-4 dager nå, og nå vil han ikke ha høyre pupp heller. Ammer 2-4 ganger pr natt da.
Men han er jo bare 6 mnd, hva skal jeg gjøre ang melk da? Han har til nå fått grøt til lunsj, litt middagsmat og så grøt+flaske mme til kvelds. Han har pleid å få pupp da til frokost og før første lur på morgenen, og ellers i løpet av dagen når det har passet han. Han får også vann på flaske(som han er veldig glad i).
Skal nevnes at mensen er tilbake og ventes i dag/morgen...

Føler meg så usikker og uerfaren her altså! blæhh

Kan være han roter nå pga mensen, men ikke godt å si sikkert.

Jeg ville lat han styrt det slev, altså så lege han legger på seg og vokser fint.

Gi grøt og middag som vanlig, øk gjerne mengde etter behov og fortsett å tilby vann og pupp. Gjerne pupp før vann om du vil helst at han skal  tapupp.

Er du usikker så ta gjerne en ekstra veiing hos hs. Går han ikke tilfredstillende opp i vekt så kan du suplere med mme, men siden mm nå i hovudsak etterhvert blir tørsteslukker og ekstramat pga annet matinntak så skal det ikke være nødvendig å gi mme i tillegg.

Tusen takk for svar Påatt, han er en stor gutt nå, 69,5 og 9260 på 6mnd kontroll.
Oppdaget at en tann er på vei ut også, så kanskje han har ubehag i munnen som gjør at det ikke er noe særlig å suge. Og heldigvis så fikk han tømt brystet i stad, for det begynte å bli ømt, og kulete. Pumpen fikk ut litt, men ikke nok.. Håper så at han tar til fornuften og slutter å tulle med matfatet :D

Her ble det plutselig slutt på amming.. Eller det vil si at han egentlig ikke har virket fornøyd på en stund, men jeg har prøvd og fortsette. Når jeg var på veiing sist, hadde han gått sammen 200gr. Så da ble jeg litt irritert på meg selv for at jeg ikke stolte på meg selv og gav ham mer grøt.

Når han fikk mer grøt ble han mye mer fornøyd, så da fikk han det til alle måltider utenom til middag. Helt til en venninne sa at hun ble fortalt at melk bør være hovedmåltidet frem til de er ca 9mnd. Da prøvde jeg mme. Lille ble kjempeglad!! Nektet å spise middag den dagen for å si det sånn. Haha. Så nå får han mme og grøt, og så håper jeg han vil ha middag i dag da :)

Det viktigste er jo å stole på seg selv, men litt kunnskap og andres erfaring er greit å vite.

Back
Topp