Slutt på amming?

Blåmann

Elsker forumet
Nå er trollet blitt 8 mnd, fått to tenner nede og synes det er svært så gøy å bite i puppen istedet for å suge. Han blir også fort sur og utålmodig ved puppen og synes alt annet er mye mer spennende. Nå har vi kranglet under ammingen i en måned, troooor jeg er ved et veiskille gitt. Har gitt litt mme til maten i det siste, og det var mer stas enn pupp.

Litt lettet, litt trist og merker at en epoke er over....... Og for en frihetsfølelse!!

Flere ammere som snart må gi opp?

Her har det også kommet tenner, to oppe og to nede.. og det er JÆ*** vondt å få de inn i brystvorta!!!! jeg prøver å amme minst mulig på dagen.. blir morgen, kveld og natt stort sett.. men her vil han ikke ha mme.. så må vel bare fortsette litt til.. men jeg må si at jeg ser frem til å slutte.. for det er MYE tull.. hvis vi ikke sitter alene snur han seg til alle kanter og drar seg løs hele tiden!

Jeg ammer natt og tidlig morgen og noen ganger før duppen. Han har 2 tenner nede, men har ikke bitt så mye de siste måndene. Men han har ikke tid til å amme, derfor blir det bare på natta og tidlig morgen. Er det bare oss to, kan han finne på å ta seg tid før han skal sove. Men melka bruker tid på å komme, og han er utålmodig.. Blir vel naturlig slutt etterhvert nå, for har jo tenkt å avslutte nattammingen før jeg begynner i jobb igjen i neste måned. Og morgen pupp er det ikke sikkert det blir på han, når jeg starter opp klokken 7 på jobb..

så leit da..
Men ja, det er jo sånt at de små blir større, og mer nysjerrige. jeg går litt for meg selv hvis jeg skal amme, og noen ganger blir det ikke mer enn en liten sup,-lukke igjen skjorta igjen- en liten sup til-osv. Jeg har sluttet å prøve å gi puppen hvis det ikke er tydelig det han vil ha, i frykt for at han vil lekebite i den.

Men husk på at man kan få 1 eller 2 timers ammefri da, noen steder med lønn, avhengig av hvor man jobber. synes det er verdt å holde på ammingen for å få litt mer ammefri jeg;)
Jeg kommer til å ha en time fri om morgenen og en om ettermiddagen.

her sluttet jeg når han bikket 9 mndr! Men jeg er så fornøyd med den ammingen jeg har fått til, og vi trappet gradvis ned, så det var bare mårra'kos på slutten! ;)

Nå har det gått em nåned til og vi holder fortsatt koken jeg har begynt å jobbe, og da savner han meg slik at vil ha puppen når jeg kommer hjem fra jobb, i tillegg til på morgenen. Vet ikke hvor mye melk det er han får i seg, men jeg hører da at han svelger en stund.

veldig fornøyd med å ha klart det i 9 mnd, så alt fra nå av er bonus.....

Back
Topp