Slutt på ømme pupper uke 9/10

Heivår2023

Blir kjent med forumet
Er det flere her inne som fikk mindre symptomer i uke 9/10? Nå er jeg straks i uke 11 og de ømme puppene som jeg har hatt mistet ømheten i overgangen uke 9 til 10. Har fortsatt av og til svake murringer i livmorområdet, og hatt et par stikkinger i lysken.. trøster meg med at det iallefall er noe.
Andre som har opplevd samme??

Blir så himla bekymra for alt i disse ukene her! Trodde ikke jeg skulle være såååå bekymra som jeg har vært:bored:

Jeg var hos legen i uke 6, og fikk da beskjed om at jeg ikke måtte bekymre meg om brystene ble mindre ømme om en 2-3 uker, for det var helt normalt! Men kjenner på det selv at jeg analyserer alle symptomer, og synes det er ekkelt når noe forandres :smiley-ashamed004

Jeg var hos legen i uke 6, og fikk da beskjed om at jeg ikke måtte bekymre meg om brystene ble mindre ømme om en 2-3 uker, for det var helt normalt! Men kjenner på det selv at jeg analyserer alle symptomer, og synes det er ekkelt når noe forandres :smiley-ashamed004

Åh, nå ble jeg litt beroliga. Så bra legen forteller sånne ting!! Da er det tydeligvis normalt det òg, akkurat som at det er normalt med ømme pupper utover uke 8/9 :smiley-ashamed004

Det føles så uvirkelig at jeg om noen måneder skal ha stor gravidmage og at det faktisk er en baby under utvikling inni der! Kanskje også derfor det er så lett å bekymre seg og analysere alt. Føles for godt til å være sant at det her faktisk skjer:scratch:wideyed::p

Puppene mine har vært drøyt vonde fra dagen jeg ble gravid, sånn at jeg våknet hver gang jeg snudde meg i søvne, fordi det var så forbanna vondt. Men for typ halvannen uke siden forsvant det. Bare såre nipler liksom. Men i dag, så er de kommet tilbake igjen for fullt! Kan legge til at jeg så en veldig levende liten baby på ultralyd for noen dager siden. Så du skal ikke bekymre deg for at puppene blir mindre ømme i perioder, heller bare nyte.. :happy:

Puppene mine har vært drøyt vonde fra dagen jeg ble gravid, sånn at jeg våknet hver gang jeg snudde meg i søvne, fordi det var så forbanna vondt. Men for typ halvannen uke siden forsvant det. Bare såre nipler liksom. Men i dag, så er de kommet tilbake igjen for fullt! Kan legge til at jeg så en veldig levende liten baby på ultralyd for noen dager siden. Så du skal ikke bekymre deg for at puppene blir mindre ømme i perioder, heller bare nyte.. :happy:

Takk for beroligende svar:D venter bare på at de skal bli ømme igjen, meeeen det lar enda vente på seg! Men.. får slå meg til ro med at det er normalt det og:)

Det er gjerne i den tiden at hormonene begynner å stabilisere seg, så det er overhode ikke uvanlig :)

Er det flere her inne som fikk mindre symptomer i uke 9/10? Nå er jeg straks i uke 11 og de ømme puppene som jeg har hatt mistet ømheten i overgangen uke 9 til 10. Har fortsatt av og til svake murringer i livmorområdet, og hatt et par stikkinger i lysken.. trøster meg med at det iallefall er noe.
Andre som har opplevd samme??

Blir så himla bekymra for alt i disse ukene her! Trodde ikke jeg skulle være såååå bekymra som jeg har vært:bored:
Ca fra uke 8 forsvant det hos meg også, jeg var også bekymret men har sett en sprell levende baby to ganger på ultralyd etter det :Heartred

Mistet så og si alt for noen dager siden. Er ca. 9+6. Jeg ble også bekymret, men har en del vondt i mage og stikkinger.

Mine ble HELDIGVIS mindre ømme omtrent da jeg gikk inn i uke 9, frem til da var de så ømme at det gjorde seriøst vondt å gå ned trapper og jeg våknet flere ganger om natten fordi jeg kom borti dem, og jeg nesten hylte når mannen eller barnet kom borti dem. Nå er de fremdeles litt ømme, men ikke i nærheten av hva de var.

Vonde å ta på, men har roet seg veldig. Unngikk hullete grusveier for det var så vondt å kjøre bil der med ristinga :')

Tror som alle over her at det skal du ikke bekymre deg for. Jeg har selv kjent på puppene hele tiden for å kjenne at de fortsatt er øm, men nå har jeg sluttet helt. Symptomer kommer og går, og jeg velger heller å glede meg over graviditeten til det motsatte et bevist:shy:

Jeg har mistet alle symptomer og er kun i uke 8+3! De forsvant så og si over natten og jeg ble livredd og løp til jordmor og fikk ultralyd. Fikk se et fint embryoet med hjerteslag og god størrelse :Heartred plommesekken forsvinner fra uke 8 og når morkaken tar mer og mer over hormonproduksjonen forsvinner symptomene :)

Har ikke ømme pupper lenger jeg heller. Og jeg er 12 uker i morgen.

Back
Topp