Slutt å syte!

ActionPaction

Elsker forumet
Jeg syns det er så mye syting i valg-trådene her på bv! Selvfølgelig er det ting som kan bli bedre, men mange fremstiller det som om situasjonen i Norge er skikkelig dårlig. Har dere vært utenfor Norges grenser eller???? Aner dere hvordan økonomiske støtteordninger er i andre land?

Syns en god del folk her inne mangler perspektiver - får inntrykk av at enkelte vil være utakknemlig uansett. "Staten" er faktisk ikke en utømmelig pengebinge, andre må betale for allverdens goder og ordninger.

amen! [:)]

Jeg er så ENIG!!! Vi har det pokker meg så godt!

Men skal vi være fornøyde med dårlige løsninger bare fordi de har det værre i andre land?

ORIGINAL: LilleLalle

Jeg er helt enig. Er veldig glad for å bo i Norge.. 

Men " mye vil ha mer og mange vil ha flere" [8D]

ORIGINAL: Emmeline

Så fordi vi har det så bra så går det ikke an å ha andre meninger enn den regjerningen som er nå. Hadde man det helt forferdelig under Bondevik regjeringen?

Faktisk ikke, de hadde en fin familie politikk. Men synes det er feil å blande relgion og politikk.Er skummelt faktisk...( ikke at de gjorde noe skummelt da)

Vil ha mer-mer-mer-mer........

Så fordi vi har det så bra så går det ikke an å ha andre meninger enn den regjerningen som er nå. Hadde man det helt forferdelig under Bondevik regjeringen?

Dette handler ikke om partipolitikk - i mine øyne. Selvfølgelig må man få kritisere regjeringen.

Men når folk f.eks. får seg til å klage over foreldrepermisjonen i Norge, da tenker jeg at de får stikke nesen ut av navlen og sammenligne med situasjonen i Storbritannia og USA.

Samme med kontantstøtte-diskusjon. Det er selvfølgelig bra med ulike meninger om hvorvidt kontantstøtten bør opprettholdes. Men det blir i mine øyne for dumt når folk tar det som en selvfølge at staten skal betale dem for å være hjemme med barna fremfor å jobbe.

ORIGINAL: ActionPaction

Dette handler ikke om partipolitikk - i mine øyne. Selvfølgelig må man få kritisere regjeringen.

Men når folk f.eks. får seg til å klage over foreldrepermisjonen i Norge, da tenker jeg at de får stikke nesen ut av navlen og sammenligne med situasjonen i Storbritannia og USA.

Samme med kontantstøtte-diskusjon. Det er selvfølgelig bra med ulike meninger om hvorvidt kontantstøtten bør opprettholdes. Men det blir i mine øyne for dumt når folk tar det som en selvfølge at staten skal betale dem for å være hjemme med barna fremfor å jobbe.

Det er så godt å se noen som ser lengre enn Norge sine grenser!!!!! Vi har det jo bra!

ORIGINAL: KathMor

ORIGINAL: toneany

Men skal vi være fornøyde med dårlige løsninger bare fordi de har det værre i andre land?

Man kan ikke gjøre alle 100% fornøyde - tror alle er enige der? Også enig om at det ikke en bunnløst i statens pengekasse? Man kan aldri bli 100% fornøyde! Nesten bare å slå seg til ro med det... Uansett om det meste av deres kampsaker hadde blitt satt i gang, så hadde det nok vært mere ting på veien som plutselig hadde dukket opp!.. Om barnehage prisene droppet til 1500, så hadde det plutselig sett mye bedre ut om det var helt gratis? Og om kontantstøtten ble, så hadde dte jo vært knall om den var 6000 heller? Og om man fikk ny skole, hade det jo vært knall om at de skulle få gratis mat på skolen også.. osv osv.. skjønner? [8|]
[:)]

Jepp, det hadde vært knall.[:)]

Jeg kan godt forestille meg et utopisk samfunn hvor alle som kan arbeide har et arbeid, kanskje ikke drømmejobben men man tjener uansett likt. Alle har akkorat så mye penger at de kan forsørge familien sin, har råd til å dra på ferie hvis man sparer litt, man får medisiner og legehjelp gratis, alle arbeider for felleskassen og ingen ser ned på de som ikke kan det. Barnehage er gratis, og de som vil være hjemmemamma kan få det til å funke uten å sulte seg, eldre bor og behandles med verdighet, og ingen bryr seg om olje og co2-utslipp fordi man har funnet miljøvennlige alternativer som alle bruker.

*sukk*

ORIGINAL: KathMor

Man kan ikke gjøre alle 100% fornøyde - tror alle er enige der? Også enig om at det ikke en bunnløst i statens pengekasse? Man kan aldri bli 100% fornøyde! Nesten bare å slå seg til ro med det... Uansett om det meste av deres kampsaker hadde blitt satt i gang, så hadde det nok vært mere ting på veien som plutselig hadde dukket opp!.. Om barnehage prisene droppet til 1500, så hadde det plutselig sett mye bedre ut om det var helt gratis? Og om kontantstøtten ble, så hadde dte jo vært knall om den var 6000 heller? Og om man fikk ny skole, hade det jo vært knall om at de skulle få gratis mat på skolen også.. osv osv.. skjønner? [8|]
[:)]

Jepp, det hadde vært knall.[:)]

Jeg kan godt forestille meg et utopisk samfunn hvor alle som kan arbeide har et arbeid, kanskje ikke drømmejobben men man tjener uansett likt. Alle har akkorat så mye penger at de kan forsørge familien sin, har råd til å dra på ferie hvis man sparer litt, man får medisiner og legehjelp gratis, alle arbeider for felleskassen og ingen ser ned på de som ikke kan det. Barnehage er gratis, og de som vil være hjemmemamma kan få det til å funke uten å sulte seg, eldre bor og behandles med verdighet, og ingen bryr seg om olje og co2-utslipp fordi man har funnet miljøvennlige alternativer som alle bruker.

*sukk*

Flytt til Cuba!

De aller fleste har arbeid, folk tjener nesten det samme uansett, alle har nok penger til mat og tak over hodet, lege og medisiner er gratis. Tror ikke de bryr seg så mye om olje heller, siden de ikke har olje-ressurser.

Norge er et fantastisk land å bo i og husk ligger som nr 2 i hele verden som d beste land å være barn i[:D]

Min mann flyttet til norge for 2 år siden. Han r impressed over d flotte systemet vi har her, og han gleder seg til pappa perm, de har nesten ikke mamma perm en gang der han kommer fra[;)]

Heia Norge, stolt av å være en del av velferds samfunnet[:D]

Amen ja....!!!!!!!!!!!!!!!

Helt enig.. Nå er jeg av de som nesten synes det er for mange ordninger da...

Er mange her inne som skryter av alle disse "gratis-pengene" sine..

Er ikke alle jeg har lest om her inne som jeg er like glad for å forsørge nei.

Alvorlig sykdom og handicap er selvølgelig unntak!! Alle andre: Få rompa opp av sofaen! [:)][:)]

ORIGINAL: LilleLalle

Jeg er helt enig. Er veldig glad for å bo i Norge.. 

Jepp! Det der "mye vil ha mer"- greiene FRP og Høyre holder på med gjør meg kvalm.. [:'(]

ORIGINAL: ActionPaction

Jeg syns det er så mye syting i valg-trådene her på bv! Selvfølgelig er det ting som kan bli bedre, men mange fremstiller det som om situasjonen i Norge er skikkelig dårlig. Har dere vært utenfor Norges grenser eller???? Aner dere hvordan økonomiske støtteordninger er i andre land?

Syns en god del folk her inne mangler perspektiver - får inntrykk av at enkelte vil være utakknemlig uansett. "Staten" er faktisk ikke en utømmelig pengebinge, andre må betale for allverdens goder og ordninger.

mye bedre å få tatt en ordentlig jefs av oljefondet... så får vi så mye mere penger til ALT...!

Eller vent.. med inflasjon så blir det jo mindre verd..[8|]

Er alltid noe som kan bli potensielt bedre, men når man faktisk ikke har alle midlene til det er det ikke mye man kan potensielt gjøre. Ja norge har penger på bok, men alt hadde blitt værre med å øse inn penger over alt.
Liker denne blandingsøkonomien vår, den gir oss veldig mye selv om noe kanskje ikke er optimalt, men vi er der i forhold til andre land som lagt fra har samme godene som vi har.
Jeg missunder ikke AP som sitter på styret nå mtp verdensøkonomien.. de har hvertfall vært der fra når det begynte og har kanksje en litt bedre innsikt i hva norge står overfor?

men når det er sagt så liker jeg ikke sv[8|]

må si meg enig. eg har vært med på hjelpesending til ukraina. voksne folk som gråt av glede når eg gav de 3 dollar i hånden. da skjønner eg at eg har det godt!!

ORIGINAL: hønselovisa

syter ikke så mye i grunn, er fornøyd med tilværelsen.. men mener at man kunne hatt nytte av forandring!

[:)] Samme her[:)] Synes det var trist at blått ikke vant i går, men sånn er det. Kommer flere sjanser og neste gang knuser vi dem vett[:D]

Back
Topp