Slo seg i bakhode i bhg.......

FruPippip

Forelsket i forumet
Guttungen hadde falt i bhg i dag og slått bakhodet. Hadde reist seg opp og grein med en gang. Var i helt fin form etterpå.

I hele ettermiddag/ kveld har han vært i helt vanlig form. Spist normal og lekt som han pleier.

Ingen fare for hjernerystelse da?
Tenker på om jeg må vekke han noen ganger i løpet av natta?

Virker som det gikk greit da:) Men er du bekymret så ringer du legevakten og forhører deg.

Hadde han hatt hjernerystelse hadde han nok vært dårlig. Det var iallefall jeg når jeg hadde det. Og vi hadde ei som fikk mild hjernerystelse i bhg her om dagen, og hun var også dårlig. Klaget på hodepine og var uvel. Ble dårligere utover ettermiddagen, så da hadde foreldrene kontaktet legevakt og hun ble sjekket opp. Tror nok du kan ta det med ro.

tror nok det har gått bra, men i værste tilfelle kan det gå opp mot 4-5 dager før man oppdager det.

mine to eldste har slått seg en del i hodet. å det har alltid gått bra, men den ene gangen snuppa mi fikk hjernerystelese så oppdaget vi det maks 1 time etter på. men ej har lært at det er ikke mye de gjør med legen. snuppa mi var på sykehuset da det skjedde, ho ble sendt hjem av ortoped med kraftig hjernerystelse! skulle vekke ho hver andre time bare. barn tåler en god del mer enn oss voksne heldigvis!

nå klarte ungen min å slå på seg en latent langsynthet og skjeling etter et slag i bakhodet i bhg, så jeg drar alltid til legekontroll ved slag/fall mot hodet...

Back
Topp