Slo hodet :(

Februarprinsesse16

Elsker forumet
Sommerfuglene 2017
Jenta vår på 10mnd har begynt å gå litt (mens hun holder seg på ting) men balansen er ikke helt der, endte med at hun datt bakover i stående stilling å slo hodet i parketten :( Hørte at det knaket ett sted når hun falt, men ser ut som alt er fint. Klemte litt på ryggen får å se om hun hadde vondt og ingen tegn til det...
Burde jeg være beskymret?

Det går som oftest fint for de små å falle. De får sjeldent hjernerystelse Pga hode er så mykt. Så hvis hun ikke blir svimmel og trøtt etterpå så er sikkert alt OK.

Vår gjorde det nesten daglig en periode, og alt gikk veldig bra. Hvis det er på flisegulv bør en ta en telefon til legevakta. Ellers skal en vel se an allmenntilstanden, og hvis hun ble slått ut (ikke gråt) rett etter fallet, virker svimmel en stund etterpå eller kaster opp bør en ringe legevakta med en gang. Oppfører hun seg annerledes? Håper det går fint :)

Nei, det høyres ikkje ut som grunn til bekymring, dei tåler veldig mykje. Tap av bevissthet etter fallet, altså at barnet ikkje grin med ein gang og virkar "borte", eller er besvimt, og oppkast/kvalme er normale tegn som gjer at ein bør vera obs på hjernerystelse:)

Takk for svar dere!
Hun virker helt normal og gråt med engang. Da skal jeg prøve å slappe av litt, har dårlig samvittighet:(

Signerer de andre som skriver at du absolutt ikke skal ha dårlig samvittighet. Det høres ut som det har gått fint:) Det er naturlig med litt knall og fall i perioden da de skal lære å gå. Det skjedde flere ganger med sønnen da han startet å gå uten støtte da han var 11 måneder.

Venninnen min brukte for øvrig hjelm på sønnen da han startet å gå. Jeg må si jeg lo litt av henne:p

Det kommer til å skje maaaaange ganger i tiden fremover, og selv om det gjør vondt i mammahjertet, er det faktisk en del av læringsprosessen til de små. Snart lærer hun å stikke ut rumpa, så hun lander på den.
Gulvtepper letter imidlertid litt på smertene om mammahjertet. ;)

Har skjedd en del ganger allerede :p men syntes denne gangen var så ille, men tenker positivt og er glad det f.eks ikke skjedde på flisene. :) Hun er fin og frisk i dag, så det gikk heldigvis bra ❤

Vår på 10mnd slår hodet stadig vekk. Han går langs bord og presterer å stå på egenhånd, i tillegg til en storesøster han leker med så blir det mye fall og knall. Det var forøvrig storesøstra ganske flink til og :P
De kommer til å dunke hodet, det er ikke til å unngå og de tåler det helt fint. Så lenge de ikke viser tegn til ubehag, kvalme eller plutselig trøtthet, eller om de faller fra høyder er det ikke stort å bekymre seg over :)

Du blir snart vandt med det! Uff, stygt å si, men det er sannheta. Går somregel fint <3

Da skulle du sett guttungen min... blåveiser titt som tatt, men kan ikke skjerme de fra utvikling heller :)..
Så lenge de gråter med en gang er det null stress! Min går og løper greit nå, 13 måneder - men blir litt vel ivrig så går litt på snørra enda :-p

Min på 11 mnd har gjort det der mange ganger. Begynte første gangen han satt ordentlig og mistet balansen. Han traff hjørnet på tv bordet til svigers og ble skikkelig blå. Jeg kaller han for tre skalle fordi detter han uten at det er ordentlig smell så bare reiser han seg opp. Han har en storesøster også da, så hu " hjelper" han en del ned i gulvet. De tåler utrolig mye disse små. Dattera mi er 3 år og detter enda, hu er altid blå på knærne. Så må regne med at barna er blå en stund fremover.

Back
Topp