slitter med mat til jentungen

bondekone

Forumet er livet
Her så slitter vi utrolig med mat på jentungen
Siden rett før jul så har ho jo nesten ikke spist i det helle tatt, ho blir tilbudt og ho må sitte ved borde til vi andre er ferdige med å spise. Ikke en gang middag virker ho interisert i .Jeg vil ikke tvinge i jenta mat så lar det gå hvis ho ikke spiser og tilbyr igjen ved neste måltid
Så er jo nesten slik at vi jubbler hvis ho spiser noe en dag som idag når ho spiste en halv brødskive til frokost og en kopp med suppe hos svigermor til lunsj.
Ho er også mye mndre en jevnaldrene barn,men ho følger sin egen kurve så slik sett o vekst er jeg ikke så urolig
Noen som har noen ideer hva vi kan gjøre

Uff.. sliter med ei vi også som ik er sulten/vil ik spise..  Hun er nå 5 år.

Får ingenting mellom måltidene, og sier hun at hun e sulten 30 min etter måltid, så må hun vente til neste måltid.  Kan ikke begynne å gi henne mat når det paser henne..

Hun har alltid spist lite og vært liten av størrelse, men er 3 mnd prematur.

Men skulle gjerne visst litt mer om hva vu bør og kan gjøre nå..    jeg ønsker ikke å bruke tvang (men har gjordt det noenganger i desperasjon), og jeg vil ikke at hun skal få et dårlig forhold til mat...

Håper noen har tips til oss!!

ORIGINAL: Windy

Uff.. sliter med ei vi også som ik er sulten/vil ik spise..  Hun er nå 5 år.

Får ingenting mellom måltidene, og sier hun at hun e sulten 30 min etter måltid, så må hun vente til neste måltid.  Kan ikke begynne å gi henne mat når det paser henne..

Hun har alltid spist lite og vært liten av størrelse, men er 3 mnd prematur.

Men skulle gjerne visst litt mer om hva vu bør og kan gjøre nå..    jeg ønsker ikke å bruke tvang (men har gjordt det noenganger i desperasjon), og jeg vil ikke at hun skal få et dårlig forhold til mat...

Håper noen har tips til oss!!
jenta her ble født i uke 35+5
er ikke noe gøy når det er slik
her heller får ho ikke noe mellom måltidene og kun vann som drikke

Da gjør vi det ganske så likt da...

Hvordan er formen elelrs til jenta di?

Min er ofte forkjølet og ofte feber. Hun er også et stille og rolig barn. Men kan være veldig aktiv innimellom. :) 

sleit mye emd forkjølese og ører kan en si, fikk satt inn dren og fjernet polyper, og fik nesespray for å forebyge rennene nese.
ho er sjenerelt aktiv men har til tider så ho er slitten og ho sover fortsatt på dagen, vet ikke om det har sammenheng med at ho spiser så litte for ingen andre på avdelingen hennes som er i alderen hennes sover på dagen i barnehagen. Men vi har også slitti en del med søvn på ho,med a tho våkner flerre ganger om natta og slikt

he-he...  hun her og sov på dagen da hun var 3 år..  og frem til hun var 4 1/2 så sovnet hun i bilen på vei hjem..

Vi får håpe vi finner en løsning på dette!!

Back
Topp