Slitsomt med stengt barnehage..

Her har vi vært så heldige at minien har hatt fri hver eneste jul. Fra ca 22.Desember til etter nyttår :) Jeg og bf deler jula, så jeg jobber evt dem dagene minien er hos pappaen :)
 
Jo, men den fristen er ikke helt enda, så har fortsatt litt tenketid til å bestemme oss for hva vi finner på :)
Når er fristen deres? I barnehagen til lillemor har fristen gått ut allerede. Synes det er litt tidlig.
Hun skal uansett ha fri, men likevel.
 
Når er fristen deres? I barnehagen til lillemor har fristen gått ut allerede. Synes det er litt tidlig.
Hun skal uansett ha fri, men likevel.
Det er vel for at vi som jobber i bhg også skal få vite om vi får fri eller ikke ;-)

Hos oss er fristen 1. Desember, der ungene går er fristen 27. November

Men at fristen er gått ut allerede var litt vel tidlig ja..
 
Det er vel for at vi som jobber i bhg også skal få vite om vi får fri eller ikke ;-)

Hos oss er fristen 1. Desember, der ungene går er fristen 27. November

Men at fristen er gått ut allerede var litt vel tidlig ja..
Ja selvfølgelig skal dere få fri. Familien min avler førskolelærere, så det er ikke fremmed for meg. Men jeg synes det er litt tidlig når fristen er i midten av november. For oss er det ikke et problem, jeg jobber jo ikke. Min mann fikk ikke vite når han skal jobbe før etter at fristen gikk ut, og hadde begge vært i den situasjonen hadde vi måttet si at lillemor skulle i barnehagen hele julen, og deretter se det an. Og da synes jeg at litt av poenget er borte, spesielt siden dere ansatte også skal vite når dere skal jobbe. Litt domino :p For det er ikke noe særlig å ha mange på jobb og så kommer det få barn og noen av de ansatte kunne ha fått fri. Men det er vel et regnestykke som aldri helt går opp det der.
 
Vi har ikke fått lappen om frist enda engang vi. Begge skal ha fri, så det et greit, men hverken sfo eller bhg har etterspurt dette enda.
Dog med forbehold om at vi hadde begge ungene hjemme i går pga sykdom, og bhg er det enda et par dager til vi kan oppsøke. 47,5 time igjen, om det ikke kommer mer. Vi var jo bare 8 timer unna å være klarert... Jaja, sikkert frisk innen jul, så ferie skal det bli
 
Ja selvfølgelig skal dere få fri. Familien min avler førskolelærere, så det er ikke fremmed for meg. Men jeg synes det er litt tidlig når fristen er i midten av november. For oss er det ikke et problem, jeg jobber jo ikke. Min mann fikk ikke vite når han skal jobbe før etter at fristen gikk ut, og hadde begge vært i den situasjonen hadde vi måttet si at lillemor skulle i barnehagen hele julen, og deretter se det an. Og da synes jeg at litt av poenget er borte, spesielt siden dere ansatte også skal vite når dere skal jobbe. Litt domino :p For det er ikke noe særlig å ha mange på jobb og så kommer det få barn og noen av de ansatte kunne ha fått fri. Men det er vel et regnestykke som aldri helt går opp det der.
Ja midt i november er altfor tidlig spør du meg

Men vi har nå opplevd det rett som det er før også at mange skriver seg opp og så kommer de ikke likevel... Opp til halvparten en gang faktisk... Det er litt kjedelig å gå mange på jobb da ja... Noen kan jo da ta fri eller avspasering, men planer med feks besteforeldre da er jo ikke lett å få istand på kort varsel. Iallefall ikke for oss som har dem et stykke unna...
 
Ja selvfølgelig skal dere få fri. Familien min avler førskolelærere, så det er ikke fremmed for meg. Men jeg synes det er litt tidlig når fristen er i midten av november. For oss er det ikke et problem, jeg jobber jo ikke. Min mann fikk ikke vite når han skal jobbe før etter at fristen gikk ut, og hadde begge vært i den situasjonen hadde vi måttet si at lillemor skulle i barnehagen hele julen, og deretter se det an. Og da synes jeg at litt av poenget er borte, spesielt siden dere ansatte også skal vite når dere skal jobbe. Litt domino :p For det er ikke noe særlig å ha mange på jobb og så kommer det få barn og noen av de ansatte kunne ha fått fri. Men det er vel et regnestykke som aldri helt går opp det der.

Det er altfor tidlig!
Vi har 14 dagers varsel vi og får ikke vite hvordan vi jobber jul/nyttår før. Så her setter jeg de alltid opp i tilfelle vi må på jobb. I år er jeg i perm så da ble det fri!
Litt synd for de ansatte i barnehagen, men må vi jobbe er vi avhengig av barnehagen og siden fristen 1 desember må det bli sånn.
 
Jeg jobber for det meste.. Men hadde jeg hatt en dag med fri hadde jeg muligens sendt han i barnehagen. Spørs om jeg hadde noe opplegg.. Blir jo en del hjemmedager uansett.. Også føler jeg han fort blir rastløs hjemme.. Sikkert anderledes når han er litt større og kan leke mer selv:)
 
Dere som sier at ungene har det artigere i barnehagen - sjekker dere hvor mange barn som faktisk er der?
Til oss må jeg ærlig innrømme at disse dagene blir ganske så kjedelige... 1-2 barn sammen ned én voksen midt i jula.. Vi prøver så godt vi kan å finne på koselige juleting, men ser likevel at det blir kjedelige og lange dager for barna
 
Ja midt i november er altfor tidlig spør du meg

Men vi har nå opplevd det rett som det er før også at mange skriver seg opp og så kommer de ikke likevel... Opp til halvparten en gang faktisk... Det er litt kjedelig å gå mange på jobb da ja... Noen kan jo da ta fri eller avspasering, men planer med feks besteforeldre da er jo ikke lett å få istand på kort varsel. Iallefall ikke for oss som har dem et stykke unna...
Det er hensynsløst, rett og slett. Jeg har lillemor hjemme rett som det er, men det er da vanlige dager. Da er det jo uansett mange andre barn der, og er det få blir avspasering en bonus. En og annen har nok gode grunner til at de ikke kommer likevel, men når det blir så mange så virker det mer som et holdningsproblem.
 
Det er altfor tidlig!
Vi har 14 dagers varsel vi og får ikke vite hvordan vi jobber jul/nyttår før. Så her setter jeg de alltid opp i tilfelle vi må på jobb. I år er jeg i perm så da ble det fri!
Litt synd for de ansatte i barnehagen, men må vi jobbe er vi avhengig av barnehagen og siden fristen 1 desember må det bli sånn.
14 dagers varsel på hvordan man skal jobbe? Jobber du i fast stilling?
 
Husker ikke helt når vi pleier få avklart juleferien jeg. (På mailen "planlegger du å ha fri i julen?" svarte jeg "Ja, for jeg begynner permisjon 20.12 som du vet" så derved var jeg ikke med på oppsettet av selve ferien.) Men jeg jobber jo full stilling mandag til fredag 7,5 timer pr dag, så normalt skulle jeg jobbet flere dager i romjula (dog noe redusert, vi har bare 6 timers dager eller noe sånn i romjula, og fri julaften og nyttårsaften)

I dag fikk vi påmeldingsskjema til sfo i jula, med leveringsfrist 3.12
Jeg tror ikke vi tidligere har pleid å ha avklart juleferien så tidlig, men nå meldte jeg bare at han tar ferie, siden jeg har permisjon. De fleste dagene det var snakk om her var dog ikke romjula, men førjula, og da jobber jo vanligvis folk. 21-23 og 29-30 var dagene vi kunne melde ham på, 28 har de steng pga planleggingsdag.
 
Det er hensynsløst, rett og slett. Jeg har lillemor hjemme rett som det er, men det er da vanlige dager. Da er det jo uansett mange andre barn der, og er det få blir avspasering en bonus. En og annen har nok gode grunner til at de ikke kommer likevel, men når det blir så mange så virker det mer som et holdningsproblem.
Ja det er det med holdninger vi også føler på.

"neeeei, vi skriver dem opp så får vi se. Kaaanskje ungene skal få litt fri da, men de kjeder seg jo så fort"

Den har jeg følt på ofte Ja...

Er liksom ikke så nøye med oss som kanskje også har lyst på fri med våre egne barn.

Og så føler jeg at mange voksne også må ha "barnefri" for å slappe av.
Men barn trenger også fri innimellom. De blir også slitne av å være i bhg i flere timer hver dag (ofte lengre dager enn foreldrene).

Avspasering ellers er bonus Ja.
Men denne jula må altså samboer ta med seg to barn på tog og buss for å gi dem et par dager med besteforeldre mens jeg jobber... Kan ikke si jeg gleder meg til å tilbringe romjula alene heller...
 
Ja, jul og nyttår følger ikke faste vakter :)
Vi har egne avtaler ved jul og nyttår.. Kjedelig, men innenfor arbeidsmiljøloven.
Har vært med på juleturnus jeg også, men den var avklart før desember.
 
Ja det er det med holdninger vi også føler på.

"neeeei, vi skriver dem opp så får vi se. Kaaanskje ungene skal få litt fri da, men de kjeder seg jo så fort"

Den har jeg følt på ofte Ja...

Er liksom ikke så nøye med oss som kanskje også har lyst på fri med våre egne barn.

Og så føler jeg at mange voksne også må ha "barnefri" for å slappe av.
Men barn trenger også fri innimellom. De blir også slitne av å være i bhg i flere timer hver dag (ofte lengre dager enn foreldrene).

Avspasering ellers er bonus Ja.
Men denne jula må altså samboer ta med seg to barn på tog og buss for å gi dem et par dager med besteforeldre mens jeg jobber... Kan ikke si jeg gleder meg til å tilbringe romjula alene heller...

Kjipt

Jeg har vært borti frist satt før jeg visste så jeg måtte bare melde på, men ga beskjed om at dersom det ble endringer ville jeg gi beskjed så snart jeg visste (det gjaldt dagene før jul, romjula visste jeg at de ikke trengte komme) og har også meldt av igjen opprinnelig påmeldt påskeferie da det ble avklart at der ikke var nødvendig. Ikke ideelt, men jeg tenker det er i alle fall bedre om de får vite det ei uke eller to før, enn at vi bare ikke kommer.
 
Back
Topp